01.10.2024 / 17:59
StoryEditor

Co znajduje się w prospekcie emisyjnym Żabki? Oto najciekawsze dane

Sklep sieci Żabka (Shutterstock)
Prospekt emisyjny Żabkifot. Żabka
Sklep sieci Żabka (Shutterstock)
Prospekt emisyjny Żabkifot. Żabka
Sklep sieci Żabka (Shutterstock)
Prospekt emisyjny Żabkifot. Żabka
Sklep sieci Żabka (Shutterstock)
Prospekt emisyjny Żabkifot. Żabka
Sklep sieci Żabka (Shutterstock)
Sklep sieci Żabka (Shutterstock)
Sklep sieci Żabka (Shutterstock)
Sklep sieci Żabka (Shutterstock)

Już w okolicach 17 października Grupa Żabka ma zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W swoim prospekcie emisyjnym rysuje wizję rozwoju i planów, ale też pokazuje strukturę całej Grupy, otoczenie rynkowe i trendy konsumenckie. O to najciekawsze wykresy i grafiki z tego dokumentu. Obejrzyj je w galerii zdjęć.

Do obrotu trafić ma 300 mln akcji należących do CVC Capital Partners, których cena wynosić będzie od 20 do 21,5 zł. Wartość IPO szacowana jest na ok. 6,45 mld zł. Wycena całej spółki sięgnie ok. 21,5 mld zł, biorąc pod uwagę całościową liczbę akcji na poziomie ok. jednego miliarda.

W prospekcie Żabka pokazała kilka ciekawych danych. Można się z niego dowiedzieć np. że już w 2028 roku sieć chce mieć 14,5 tys. sklepów w Polsce, a docelowo potencjał rodzimego rynku szacuje na 19,5 tys. Wiemy też, że chce utrzymać wzrost sprzedaży LfL na jednocyfrowym poziomie.

To jednak nie wszystko. Żabka pokazuje też, jak rokrocznie od 2000 roku zmieniały się przychody i liczba sklepów sieci, jacy klienci w podziale wiekowym najczęściej odwiedzają Żabkę i jak to wypada na tle innych sieci.

Jest też sporo danych o samych franczyzobiorcach – jaka jest ich struktura w podziale na płeć, wiek, poziom edukacji czy wykształcenie, a także smaczki na temat tego, jak średnie wynagrodzenie franczyzobiorcy koresponduje ze średnią i minimalną płacą na polskim rynku.

Są też trendy konsumenckie i misje zakupowe oraz to, jak na rozwój Żabki i jej udziału w rynku wpływa rozwój kanału dyskontowego. Ponadto Żabka pokazuje także swoją strukturę logistyczną i kierunki dostaw. Sieć zwraca również uwagę na rozwój Maczfitu oraz Delio i usługi szybkich dostaw Jush.

Wszystkie grafiki możesz zobaczyć w galerii dołączonej do tekstu.

25.04.2025 / 08:48
StoryEditor
Żabka z "subskrypcją" na piwo, a do Biedronki i Lidla powracają piwne promocje majówkowe. Nawet 12+12 piw gratis
Sieci handlowe liczą na duże wzrosty sprzedaży piwa przed majówką (fot. Shutterstock; Biedronka)

Polski rząd pracuje nad zakazem promocji typu "kup 8 piw, a 4 dostaniesz w gratisie", a tymczasem - póki takie działania nie zostały zabronione - sieci handlowe powracają z "kultowymi" ofertami przed długim weekendem majowym. To już w Polsce majówkowa tradycja.

Żabka odnawia pomysł na "abonament" na piwo, Biedronka wprowadziła właśnie promocję 12+12 piw gratis na wszystkie piwa w butelkach zwrotnych. Warunkiem jest skorzystanie podcz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.04.2025 / 17:14
StoryEditor
Brama do rynków azjatyckich przymknięta na polski drób. Wszystko przez grypę ptaków
Polski drób nie pojedzie do części Azji. Hong Kong zakazał eksportu ze względu na grypę ptaków (Fot. Canva)

Przez kolejne ogniska grypy ptaków producenci drobiu tracą ważnych odbiorców. Właśnie decyzję o wstrzymaniu eksportu mięsa drobiowego z części Polski podjął kraj uznawany za bramę do rynku chińskiego i innych rynków azjatyckich.

Z artykułu dowiesz się:

  • Eksport mięsa drobiowego z części Wielkopolski do Hongkongu wstrzymany
  • Hongkong to brama do eksportu polskiego drobiu na rynek chiński
  • Czy polska branża drobiarska jest odporna na podobne wstrząsy?

Eksport polskiego mięsa drobiowego do Hongkongu wstrzymany

Ze względu na potwierdzenie nowego ogniska grypy ptaków w Polsce, 23 kwietnia 2025 roku władze Hongkongu nakazały wstrzymanie importu mięsa drobiowego i jego przetworów oraz jaj drobiowych z okolic Rawicza. Podobne ograniczenia spotkały także USA.

Przeczytaj także ten artykuł: Grypa ptaków znów atakuje. Czy KE zaostrzy restrykcje dla branży drobiarskiej?

Centrum Bezpieczeństwa Żywności (CFS) Departamentu Żywności i Higieny Środowiska Hongkongu w swoim komunikacie zapewnia także, że na bieżąco będzie monitorować sytuację i podejmować odpowiednie działania.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 82% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 23:54