01.10.2024 / 17:59
StoryEditor

Co znajduje się w prospekcie emisyjnym Żabki? Oto najciekawsze dane

Sklep sieci Żabka (Shutterstock)
Prospekt emisyjny Żabkifot. Żabka
Sklep sieci Żabka (Shutterstock)
Prospekt emisyjny Żabkifot. Żabka
Sklep sieci Żabka (Shutterstock)
Prospekt emisyjny Żabkifot. Żabka
Sklep sieci Żabka (Shutterstock)
Prospekt emisyjny Żabkifot. Żabka
Sklep sieci Żabka (Shutterstock)
Sklep sieci Żabka (Shutterstock)
Sklep sieci Żabka (Shutterstock)
Sklep sieci Żabka (Shutterstock)

Już w okolicach 17 października Grupa Żabka ma zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W swoim prospekcie emisyjnym rysuje wizję rozwoju i planów, ale też pokazuje strukturę całej Grupy, otoczenie rynkowe i trendy konsumenckie. O to najciekawsze wykresy i grafiki z tego dokumentu. Obejrzyj je w galerii zdjęć.

Do obrotu trafić ma 300 mln akcji należących do CVC Capital Partners, których cena wynosić będzie od 20 do 21,5 zł. Wartość IPO szacowana jest na ok. 6,45 mld zł. Wycena całej spółki sięgnie ok. 21,5 mld zł, biorąc pod uwagę całościową liczbę akcji na poziomie ok. jednego miliarda.

W prospekcie Żabka pokazała kilka ciekawych danych. Można się z niego dowiedzieć np. że już w 2028 roku sieć chce mieć 14,5 tys. sklepów w Polsce, a docelowo potencjał rodzimego rynku szacuje na 19,5 tys. Wiemy też, że chce utrzymać wzrost sprzedaży LfL na jednocyfrowym poziomie.

To jednak nie wszystko. Żabka pokazuje też, jak rokrocznie od 2000 roku zmieniały się przychody i liczba sklepów sieci, jacy klienci w podziale wiekowym najczęściej odwiedzają Żabkę i jak to wypada na tle innych sieci.

Jest też sporo danych o samych franczyzobiorcach – jaka jest ich struktura w podziale na płeć, wiek, poziom edukacji czy wykształcenie, a także smaczki na temat tego, jak średnie wynagrodzenie franczyzobiorcy koresponduje ze średnią i minimalną płacą na polskim rynku.

Są też trendy konsumenckie i misje zakupowe oraz to, jak na rozwój Żabki i jej udziału w rynku wpływa rozwój kanału dyskontowego. Ponadto Żabka pokazuje także swoją strukturę logistyczną i kierunki dostaw. Sieć zwraca również uwagę na rozwój Maczfitu oraz Delio i usługi szybkich dostaw Jush.

Wszystkie grafiki możesz zobaczyć w galerii dołączonej do tekstu.

24.06.2025 / 08:49
StoryEditor
Aplikacje lojalnościowe napędzają sprzedaż. Jak Duży Ben wykorzystuje dane do zwiększenia częstotliwości zakupów i wartości koszyka?

Cyfrowe programy lojalnościowe coraz wyraźniej kształtują strategie sprzedażowe w branży handlowej. Przykład Dużego Bena pokazuje, że mobilna aplikacja może stać się kluczowym ogniwem w relacji z klientem, znacząco wpływając na jego zaangażowanie i wartość koszyka. Jakie efekty przynosi podejście oparte na danych i technologii?

Sieć Duży Ben, należąca do Grupy Eurocash, podczas konferencji Loyalty Planet zaprezentowała konkretne dane, które pokazują skalę wpływu aplikacji lojalnościowej na zachowania z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.06.2025 / 17:55
StoryEditor
Znana marka alkoholi chce się odmłodzić. Czy to wystarczy, aby przyciągnąć młodych konsumentów?
Johnatan Bailey w kampanii promującej markę Martini (fot. Martini)

Marka Martini przechodzi gruntowne repozycjonowanie, otwierając tym samym nowy rozdział w swojej historii. Zmiany obejmują wszystkie punkty styku z marką – od butelki w odświeżonym designie po doświadczenia konsumenckie i narrację komunikacyjną. Ich celem jest odmłodzenie jej wizerunku i uczynienie jeszcze bardziej atrakcyjną dla nowego pokolenia klientów.

Inspiracją do stworzenia nowej butelki były arkady – charakterystyczny element architektury Turynu, rodzinnego miasta Martini. Waga butelki została zredukowana o 30 gramów, co p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07. lipiec 2025 01:04