08.06.2024 / 08:00
StoryEditor

TOP10 wiadomości tygodnia: Biedronka, Kaufland, E.Leclerc, GK Specjał, trendy w handlu, logistyce i branży spożywczej

(collage)
Dzisiejsze podsumowanie tygodnia rozpoczynamy od wywiadu z Pawłem Stoleckim dyrektorem operacyjnym sieci Biedronka. Pokazujemy nową strategię E.Leclerca, przyglądamy się ekspansji sieci Kaufland oraz kolejnej akwizycji GK Specjał. Odnotowaliśmy też apetyt właściciela Grupy Żabka na przejęcie firmy DB Schenker. Zestaw uzupełniają ciekawe analizy dotyczące strategii sieci handlowych, innowacji w branży spożywczej oraz rynku KEP.

1. Jak zmieniają się sklepy sieci Biedronka? Wywiad z Pawłem Stoleckim, członkiem zarządu Jeronimo Martins Polska

- Chcemy, żeby klienci mieli przekonanie, że mogą dokonać w Biedronce kompleksowych zakupów i nie muszą jechać do supermarketu czy hipermarketu. Czasami nawet zastanawiamy się, czy w związku z ostatnimi zmianami, m.in. ograniczaniem przez supermarkety asortymentu, w Polsce ciągle istnieje coś takiego jak klasyczny supermarket - mówi w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny sieci Biedronka, członek zarządu Jeronimo Martins Polska.

2. E.Leclerc pokazuje nową strategię dla polskiego rynku i sygnalizuje wzrost obrotów

Sklepy E. Leclerc w Polsce wkraczają w drugie półrocze 2024 r., w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 36 placówek tej sieci osiągnęło wzrost obrotów na poziomie 4,6 proc. (like for like). To między innymi efekt skutecznej realizacji nowej strategii rozwoju marki na polskim rynku, która wdrażana jest od ubiegłego roku. Jak wyglądają jej założenia?

3. Kaufland rośnie w siłę. Do granicy 250 sklepów w Polsce sieci pozostało już tylko kilka kroków

6 czerwca Kaufland Polska otworzył 246. sklep na naszym rynku. Nowo uruchomiona placówka jest trzecią pod tym szyldem zlokalizowaną w Gdyni i czwartą w trójmieście. Jakie rozwiązania zostały wprowadzone w tym obiekcie?

4. GK Specjał przygotowuje się do kolejnego przejęcia i wzmacnia swoją bazę dystrybucyjną

Grupa Kapitałowa Specjał poinformowała o złożeniu w UOKiK zgłoszenia o zamiarze przejęcia części spółki Smak Serwis. To regionalny dystrybutor produktów ogólnospożywczych. Dzięki akwizycji Specjał powiększy swoją bazę dystrybucyjną do 30 oddziałów.

5. Właściciel Żabki zainteresowany rynkiem logistycznym walczy o DB Schenker

CVC Capital Partners, czyli fundusz będący właścicielem Grupy Żabka, wraz z konsorcjum spółek znalazł się wśród podmiotów wyłonionych do ostatniej rundy procesu sprzedaży firmy logistycznej DB Schenker.

6. Ponad miliard zrealizowanych przesyłek kurierskich w Polsce to rekord. Nowe dane i prognozy dla rynku KEP

Aż o 11 350 wzrosła w ubiegłym roku liczba działających w Polsce automatów paczkowych. W ujęciu procentowym wzrost liczby takich maszyn sięgnął aż 42,2 proc. Z kolei liczba zrealizowanych przesyłek kurierskich w Polsce przekroczyła symboliczną barierę 1 mld - czytamy w raporcie Urzędu Komunikacji Elektronicznej o rynku pocztowym w naszym kraju.

7. Robot też człowiek, musi odpocząć. Sklepy autonomiczne nie mogą być czynne w niedziele

Ordnung muss sein, dlatego niemiecka regionalna sieć sklepów Tegut z siedzibą w Fuldzie musi zamykać swoje placówki autonomiczne Teo w niedziele, ponieważ w konstytucji tego kraju od wieków zapisana jest zasada – niedziela jest dniem odpoczynku. Tak orzekł najwyższy sąd administracyjny kraju związkowego Hesja, rozstrzygając spór prawny wszczęty przez związki zawodowe Verdi.

8. Wielkie sieci handlowe walczą o lojalność klientów, wykorzystując sztuczną inteligencję

Lider brytyjskiego rynku Tesco i niemiecki konkurent Lidl rozpoczęły intensywną walkę o lojalność tamtejszych klientów. Nowa odsłona programu Clubcard, wspieranego przez sztuczną inteligencję, ma na celu zwiększenie trafności oferty adresowanej do indywidualnego klienta. Detalista musi wyprzedzić konkurenta Lidla, który także udoskonala swój własny program lojalnościowy Lidl Plus.

9. Na rynku spożywczym pojawia się coraz mniej prawdziwych innowacji. AI może to zmienić?

Z danych agencji Mintel wynika, że "czystych" innowacji spożywczych pojawia się na rynku coraz mniej. – Marki częściej stawiają na renowacje, czyli m.in. nowości w oparciu o odświeżone opakowania, rozszerzanie istniejących linii lub zmiany w recepturach. W Polsce od początku 2019 r. do końca kwietnia tego roku, odsetek "czystych" innowacji w kategorii żywności i napojów spadł z 44 proc. do 30 proc., zaś renowacje wzrosły z 56 proc. do 70 proc. – wskazuje Honorata Jarocka, principal analyst w firmie Mintel.

10. SPAR Group zapowiada pokazuje pierwsze dane po półroczu. Zyski na akcję mniejsze niż rok temu

Firma SPAR Group opublikowała pierwsze informacje na temat wyników finansowych za pierwsze półrocze roku obrotowego 2023/2024. Zyski na akcję mogą być niższe o kilkanaście procent.

 

02.06.2024 / 10:00
StoryEditor
Walmart inwestuje w drony. Ta forma dostawy zakupów zyskuje na popularności
Walmart rozwija usługę dostarczania zakupów dronami (fot. Walmart)
Sieć Walmart rozszerza zasięg usługi dostaw zakupów dronami. Mogą już z niej skorzystać klienci czterech sklepów w Teksasie. Projekt jest rozwijany wraz firmą technologiczną Wing.

Klienci Walmarta mogą zamawiać dostawę zakupów dronami w czterech placówkach w Teksasie: Walmart Supercenter w North Richland Hills oraz w Tarrant Parkway, a także w  sklepach w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.06.2024 / 13:21
StoryEditor
7-Eleven szykuje wielką ofensywę w Europie! Sieć zdradza plany do 2030 r. Żabka ma się czego obawiać?
Na zdj. sklep sieci 7-Eleven (fot. Sorbis/Shutterstock)
Największa sieć sklepów convenience na świecie 7-Eleven ujawniła strategię międzynarodowej ekspansji do roku 2030. Marka ma wejść na ponad 10 nowych rynków, a priorytetem będzie rozwój m.in. w Europie. Na celowniku może być Polska, zdominowana w tym formacie przez Żabkę.

Rok temu niemieckie media donosiły, że 7-Eleven szuka partnerów do rozwoju biznesu w Europie, w tym w Polsce. Teraz japońska firma oficjalnie potwierdziła przynajmniej tę pie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2024 03:45