25.08.2020 / 10:56
StoryEditor

GUS podał najnowsze dane o sytuacji w gastronomii

Pini Beef otwiera delikatesy i restaurację w Łodzi (Łukasz Rawa)
W sierpniu wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w gastronomii kształtuje się na poziomie minus 8,7 (minus 12,2 w lipcu). Poprawę koniunktury odnotowuje 10,4 proc. badanych firm, a jej pogorszenie –19,1 proc. (przed miesiącem odpowiednio 18,5 proc. i 30,6 proc.). Pozostałe przedsiębiorstwa uważają, że ich sytuacja nie ulega zmianie - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego o sierpniowej koniunkturze biznesowej.

W branży gastronomicznej bieżący popyt, sprzedaż oraz sytuacja finansowa oceniane są optymistycznie i lepiej niż przed miesiącem. Odpowiednie przewidywania są nieznacznie negaty...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 84% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
14.09.2023 / 08:38
StoryEditor

Właściciel Zary pokazał wyniki po pierwszym półroczu. Jak Inditex poradził sobie z wysoką inflacją i wzrostem kosztów?

Zara (shutterstock.com)
Hiszpański Inditex, właściciel takich sieci jak m.in. Zara, Pull&Bear czy Stradivarius zanotował w pierwszym półroczu wzrost przychodów o 13,5 proc. do poziomu 16,9 mld euro.

W cenach stałych przychody urosły o 16,6 proc. w stosunku rocznym. Z kolei zysk brutto firmy w pierwszej połowie roku wyniósł 9,8 mld euro, co oznacza wzrost o 14,1 proc. EBIT...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 84% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
13.09.2023 / 10:59
StoryEditor

Ambra zwiększa sprzedaż i zapowiada kolejne inwestycje. Jak wygląda sytuacja na rynku wina i alkoholi?

<p>Robert Ogór, prezes firmy Ambra (fot. materiały prasowe, Ambra)</p>

Wyniki finansowe Grupy AMBRA za rok obrotowy 2022/2023

fot. Ambra
<p>Robert Ogór, prezes firmy Ambra (fot. materiały prasowe, Ambra)</p>
W niekorzystnym otoczeniu rosnących kosztów sprzedaż Grupy Ambra w roku obrotowym 2022/2023 wzrosła o 12,9 proc. - znacznie powyżej dynamiki rynku, a do wzrostu w największym stopniu przyczyniły się marki mainstreamowe i innowacje. Firma nie obroniła jednak w wielu kategoriach wolumenów sprzedaży.

W przypadku Ambry, dystrybutora i producenta alkoholi w roku obrotowym 2022/2023 najszybciej rosła sprzedaż największej kategorii czyli win spokojnych. Wzrost wartości spr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 84% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
25. wrzesień 2023 14:58