10.11.2022 / 09:48
StoryEditor

Inflacja pogrąża branżę HoReCa. Restauratorzy mają coraz większe długi

Polacy od dawna deklarują chęć zmniejszenia wydatków w sferze rozrywki, w której uwzględniają m.in. wyjścia do restauracji czy wyjazdy w ramach wypoczynku (Shutterstock.com)
Co trzeci Polak przyznaje, że wydaje mniej na wyjścia do restauracji i kawiarni, tak samo sytuacja wygląda w przypadku podróżowania. Powodem jest galopująca inflacja. Dlatego spotkania na mieście czy wyjazdy zaczynają być luksusem, a to odbija się na całej branży HoReCa, która i tak już nie miała lekko. Przez ostatnie dwa lata nie tylko przybyło długów, ale i dłużników. Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy BIK wynika, że aktualne zobowiązania branży wynoszą już ponad 1,8 mld zł — to wzrost o blisko 45 mln zł. 

Rozwój branży HoReCa przez lata napędzany był zmianą stylu życia Polaków, coraz bardziej ceniących sobie wygodę, wolny czas i dobrą zabawę.

Wysokie zapotrzebowanie n...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.12.2025 / 15:25
StoryEditor
Kurierzy dowożą paczki, ale nie pieniądze. Długi firm kurierskich to aż 45 mln zł
Długi firm kurierskich znów rosną. To już ponad 45 mln zł (fot. Canva)

Liczba przesyłek dostarczanych przez kurierów stale rośnie. Co ciekawe, rosną także długi firm kurierskich – średnio to aż 33 tys. zł zadłużenia. Komu kurierzy najczęściej zalegają z płatnościami? Dlaczego ich długi rosną?

W artykule przeczytasz:

  • Raport KRD: Firmy kurierskie mają ponad 45 mln długów
  • Ile firm kurierskich nie reguluje zobowiązań?
  • Jednoosobowe działalności gospodarcze z największym długiem
  • Czy koszty usług kurierskich wzrosną przez reformę PIP?
  • Komu kurierzy najczęściej zalegają z płatnościami?
  • Zatory płatnicze: Kto nie płaci kurierom?

Raport KRD: Firmy kurierskie mają ponad 45 mln długów

Liczba dostarczanych paczek rośnie o 15 proc. rocznie. To powinno przekładać się również na rozwój firm kurierskich i dostawczych (KEP). Jednak w ostatnim czasie na pewno można zaobserwować wzrost zadłużenia branży, o czym informuje Krajowy Rejestr Długów.  

Z danych Krajowego Rejestru Długów z listopada 2025 roku wynika, że łączne zadłużenie firm kurierskich w Polsce wynosi obecnie 45,5 mln zł. To wyraźny wzrost, bowiem w 2024 r. wynosiło niecałe 40,5 mln zł, a w 2023 – 35 mln. Zwłaszcza ostatni miesiąc był dość drastyczny – tylko w listopadzie zadłużenie kurierów wzrosło aż o 1,2 mln zł.

Ile firm kurierskich nie reguluje zobowiązań?

Obecnie w Krajowym Rejestrze Długów znajduje się niemal 1380 przedsiębiorców z branży kurierskiej, którzy nie regulują zobowiązań w terminie. Przeciętne zadłużenie jednego kuriera to aż 33 tys. zł. KRD wskazuje również, że to wyraźny wzrost w porównaniu do poprzednich lat.

  • Oto jak rosło średnie zadłużenie kurierów:
  • w 2023 było to 28,6 tys.,
  • w 2024 – 31 tys. zł
  • w listopadzie 2025 – 33 tys. zł. 
    Dziękujemy, że nas czytasz!
    Pozostało jeszcze 76% tekstu

    Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

    Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

    DOSTĘP 30 DNI
    34,99 zł - 30 dni
    PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
    399,99 zł - 365 dni

    W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

    • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
    • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
    • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

    W ramach Prenumeraty WH Plus także:

    • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
    • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
    • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
    • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
    • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.12.2025 / 17:37
StoryEditor
Rekordowe wyniki Kauflandu na Glovo. Sprzedaż 2-krotnie przebiła założenia
Rekordowe wyniki Kauflandu na Glovo. Sprzedaż 2-krotnie przebiła założenia (fot. Kaufland + Glovo)

Kaufland testuje usługę zakupu swoich produktów za pośrednictwem Glovo. Teraz sieć wstępnie podsumowuje pierwsze tygodnie pilotażu. – Skala zamówień 2-krotnie przekroczyła nasze założenia – informuje Marcin Cieślik. A co najczęściej wybierają klienci Kauflandu na Glovo?

W artykule przeczytasz: 

  • Pilotaż Glovo w sklepach Kaufland przekroczył założenia finansowe aż 2-krotnie
  • Kaufland testuje Glovo w Krakowie
  • Jak klienci Kauflandu podchodzą do pilotażu Glovo?
  • Jakie produkty najczęściej wybierają klienci Kauflandu poprzez Glovo?
  • Sieć testuje kolejne rozwiązania w ramach pilotażu w Krakowie
  • W jakich miastach jeszcze będzie dostępna oferta Kauflandu na Glovo?

Pilotaż Glovo w sklepach Kaufland przekroczył założenia finansowe aż 2-krotnie

Marcin Cieślik z Departamentu Organizacji Sprzedaży w Kaufland Polska wstępnie podsumowuje wyniki pilotażu usługi Glovo w sklepach Kaufland. Sieć już teraz twierdzi, że wyniki są rewelacyjne.

– Skala zamówień online w pierwszych trzech tygodniach pilotażu usługi Glovo w Kaufland dwukrotnie przekroczyła nasze założenia finansowe. Praktycznie każdy kolejny dzień przynosi nam nowy rekord pod względem liczby zamówień, co pokazuje, że klienci bardzo pozytywnie reagują na naszą ofertę – podkreśla Marcin Cieślik.

Kaufland testuje Glovo w Krakowie

Usługa Glovo została wdrożona w listopadzie 2025 roku w Krakowie. Klienci Kauflandu mogą korzystać z usługi Glovo od 7:00 do 22:30 od poniedziałku do soboty. Zasięgiem usługa obejmuje cały Kraków.

Więcej na ten temat możesz przeczytać w artykule: Kaufland debiutuje na Glovo. Sieć zdradza plany rozwoju sprzedaży online [NASZ NEWS]

Sieci handlowej zależało, aby klientom w kanale online zapewnić podobną obsługę, jak w sklepach stacjonarnych. Z tego powodu Kaufland w obu kanałach oferuje identyczne ceny, pełen dostęp do artykułów promocyjnych. Klienci korzystający z Glovo mają również dostęp do oferty działu owoce–warzywa i piekarni. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 68% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. grudzień 2025 11:09