29.11.2021 / 15:41
StoryEditor

Smart shopper bardziej sprytny. Jak zmienia się podejście Polaków i Polek do promocji oraz do ceny?

Smart shopping rozwija się m.in. za sprawą pandemii (fot. Shutterstock)
Podczas pandemii staramy się rzadziej chodzić do sklepów. W ciągu dwóch lat średnia wizyt w sklepie spadła o 35 proc. To dużo – ocenił Michał Maksymiec, retail vertical client director w firmie GfK podczas prezentacji pt. „Smart Shopper Strikes Back. Presja cenowa i obawa przed drożyzną – czego potrzebuje i szuka konsument w 2021 r.?”

Z badań GfK wynika, że obecnie 71 proc. badanych czyli siedmiu na dziesięć klientów można nazwać smart shopperami. 

42 proc. ankietowanym deklaruje ograniczenie wydatkó...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.07.2025 / 13:46
StoryEditor
Lidl stanie przed sądem. Chodzi o dane 100 mln użytkowników aplikacji Lidl Plus
Lidl Plus przed sądem – czy cyfrowe rabaty są naprawdę darmowe? (fot. materiały prasowe)

Aplikacja Lidl Plus znalazła się w centrum sporu prawnego. W grze są dane osobowe ponad 100 mln użytkowników i pytanie, czy prywatność może być ceną za zniżki. Co zdecyduje sąd w Stuttgarcie i czy sprawa trafi aż do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej?

Aplikacja mobilna Lidl Plus stała się przedmiotem postępowania przed Wyższym Sądem Krajowym w Stuttgarcie. Rozprawa dotyczy sposobu, w jaki aplikacja oferuje zniżki – określane ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.07.2025 / 10:25
StoryEditor
To już pewne, Ozempic odchudza koszyki zakupowe! Oto wyniki najnowszego badania
Jak leki na odchudzanie wpływają na sprzedaż w sklepach spożywczych? (fot. Shutterstock)

Wzrost popularności leków na odchudzanie, takich jak Ozempic czy Mounjaro wywołuje znaczące zmiany w handlu detalicznym. Najnowszy raport pokazuje, że zjawisko to zaczyna przekładać się na konkretne spadki przychodów w branży spożywczej. Jakie straty mogą ponieść sklepy i co to oznacza dla całego rynku?

Z najnowszego raportu organizacji De Samvirkende Købmænd (DSK) wynika, że sklepy spożywcze w Danii mogą stracić nawet 1,2 mld koron duńskich (około 130 mln euro) rocznie w związ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. lipiec 2025 10:11