17.03.2020 / 18:45
StoryEditor

Biedronka reaguje na koronawirusa! Praca rotacyjna, limit 50 osób, krótsze godziny otwarcia sklepów!

(fot. JMP, za: Youtube)
W związku z rozprzestrzeniającym się w Polsce koronawirusem, Biedronka wprowadza tymczasowe, specjalne rozwiązania w swoich sklepach. To m.in. ograniczenie liczby osób w sklepie do 50 w danym momencie, praca rotacyjna, jak również możliwość zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy osób powyżej 60 roku życia (przy zachowaniu wynagrodzenia).

- Wyjątkowa sytuacja wymaga wyjątkowych działań - podkreśla sieć w komunikacie. Dyskontowa z powodu koronawirusa zdecydowała się również na skrócenie godzin pracy sklepów w cały...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

- Wyjątkowa sytuacja wymaga wyjątkowych działań - podkreśla sieć w komunikacie. Dyskontowa z powodu koronawirusa zdecydowała się również na skrócenie godzin pracy sklepów w całym kraju - placówki w całym kraju będą otwarte od 8 do 20. Zmiany będą wdrażane indywidualnie w każdym sklepie, nie później jednak niż do 23 marca.

Oprócz tego w sklepach Biedronka pojawią się nawilżane chusteczki przy sklepowych kasach i podajniki z płynem dezynfekującym dla klientów w strefie wejścia. Podajniki także będą wprowadzane do sklepów stopniowo, gdyż, jak podkreśla Biedronka, dostępność środków dezynfekujących jest w tej chwili ograniczona na rynku.

Ponadto, że by ułatwić zachowanie odstępu między kupującymi, sklepy wprowadzą oznaczenie odległości 1 metra na podłogach w strefie kas. Pracownicy ochrony będą natomiast dbać o to, by na sali sprzedaży przebywało jednocześnie "nie więcej osób niż jest przewidziane dla danego sklepu, w zależności od jego powierzchni" (zwykle będzie to limit 50 osób; w Biedronkach mniejszego formatu - mniej).

Biedronka przechodzi też na pracę rotacyjną w sklepach. Co to oznacza? Pracownicy zostaną podzieleni na dwie grupy, które w cyklu tygodniowym będą na zmianę wykonywać pracę w sklepie albo pozostaną w domu.

Sieć wprowadza także możliwość zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy tych zatrudnionych, którzy ukończyli 60 lat. Dzieje się tak, ponieważ zgodnie z doniesieniami służb medycznych znajdują się oni w grupie podwyższonego ryzyka. - Pracownikom tym pensje będą wypłacane w normalnym wymiarze - zapewnia Biedronka.

Największa w Polsce sieć handlowa zapewnia także, że osoby zatrudnione w sklepach uzyskały dostęp do żeli dezynfekujących, mają także na zapleczu certyfikowane mydła. Teraz sieć udostępni kasjerom jednorazowe maseczki i rękawiczki; planuje również montaż osłon pleksi przy stoiskach kasowych. - Realizacja tego planu będzie przebiegała stopniowo i jest ściśle związana z dostępnością na rynku tego typu rozwiązania - czytamy.

Ponadto w placówkach dyskontera pojawiły się plakaty przygotowane przez PZH, które pokazują podstawowe zasady bezpieczeństwa. Oprócz tego wskazówki są przekazywane za pomocą systemu głosowego. W sklepach rozmieszczono także komunikaty przypominające klientom o konieczności używania rękawiczek przy pakowaniu pieczywa. Biedronka zamierza również namawiać klientów do korzystania z płatności bezgotówkowych oraz, w przypadku kart lojalnościowych Moja Biedronka, do podawaniu numer telefonu ustnie lub pokazując numer na kartce kasjerowi.

- Nasze sklepy pozostają otwarte, a dostawy są realizowane na bieżąco. Aby maksymalnie zatroszczyć się o jak największe bezpieczeństwo klientów i pracowników, zastosujemy nowe, konkretne rozwiązania. Warto jednak pamiętać, że odniosą one skutek tylko wtedy, gdy wszyscy będziemy się stosować do zasad bezpieczeństwa. Wierzymy, że wspólnie poradzimy sobie w tej nowej niełatwej sytuacji - mówi cytowany w komunikacie Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny w sieci Biedronka.

18.07.2024 / 10:42
StoryEditor
Biedronka buduje sieć automatów paczkowych. Czy projekt wstrząśnie rynkiem e-commerce i pomoże dyskonterowi rozwijać biznes online? Jakie są plany rozwoju?
Biedronka i DHL eCommerce Polska będą rozwijać sieć maszyn do odbioru przesyłek, fot. Biedronka
Spółka Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka i firma DHL eCommerce Polska ogłosiły nawiązanie partnerstwa, które otwiera nowe perspektywy w zakresie usług logistycznych i handlowych. W ramach współpracy, obie firmy planują systematyczną rozbudowę sieci automatów paczkowych DHL zlokalizowanych przy sklepach Biedronka w całym kraju.

Współpraca DHL eCommerce Polska oraz Biedronki to istotne wydarzenie na polskim rynku KEP i szerzej e-commerce Klienci, którzy korzystają z usług DHL eCommerce, będą mieli dostę...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Współpraca DHL eCommerce Polska oraz Biedronki to istotne wydarzenie na polskim rynku KEP i szerzej e-commerce Klienci, którzy korzystają z usług DHL eCommerce, będą mieli dostęp do jeszcze większej sieci punktów odbiorczych i nadawczych z włączeniem automatów paczkowych DHL BOX 24/7 zlokalizowanych przy sklepach Biedronka należących do Jeronimo Martins Polska. Z kolei klienci Biedronki, będą mogli wygodnie odbierać lub nadawać swoje paczki w automatach DHL w drodze na lub po zakończeniu zakupów w sklepach sieci.

- Obecnie, jednym z najbardziej zauważalnych trendów, mocno wpływającym na rynek dostaw kurierskich, jest dostosowanie oferty do stylu życia i preferencji odbiorców. Klienci często oczekują dostawy paczek do domu, biura lub do automatu paczkowego zlokalizowanego przy sklepie, gdzie planują zakupy, chcąc załatwić jak najwięcej spraw jak najwygodniej, jak najszybciej i najlepiej w jednym miejscu. Naszą odpowiedzią na ten stale umacniający się trend jest budowa mocnej sieci automatów paczkowych, zlokalizowanych w miejscach, w których klienci mogą załatwić kilka spraw jednocześnie. Partnerstwo z Biedronką to przykład połączenia sił dwóch mocnych marek, którym klienci ufają od lat – mówi Anna Krauze dyrektor ds. strategicznego rozwoju e-commerce w DHL eCommerce Polska.

Jak wynika z badania European Online Shopper Survey 2023 przeprowadzonego przez DHL, klienci coraz chętniej korzystają z automatów paczkowych i punktów odbiorów i nadań przesyłek, a preferencje dotyczące dostaw do domu spadły z 73 proc. do 64 proc.. Jeśli chodzi o wybory polskich klientów dane pokazują, że połowa Polaków woli odbiór zamówionej paczki w automacie.

W Biedronce można naładować elektryka, odebrać paczkę i zrobić zakupy

Partnerstwo DHL i sieci Biedronka oznacza, że klienci klienci mogą cieszyć się wygodą zakupów i obsługi paczek za pomocą automatów w jednym miejscu.

- Sklepy sieci Biedronka, a szczególnie te w mniejszych miejscowościach to często centralny punkt życia lokalnego. To tutaj można zrobić kompleksowe zakupy dla całej rodziny, kupić prasę lokalną czy nadać lub odebrać paczkę, a często nawet naładować samochód elektryczny. W ten sposób realizujemy strategiczną misję bycia blisko klientów, nie tylko oferując im najlepsze ceny, ale stale rozszerzając ofertę usług dodatkowych przy współpracy z naszymi partnerami – podkreśla Przemysław Jurowicz, dyrektor ds. nieruchomości w sieci Biedronka

W ramach pierwszego etapu współpracy, przy sklepach sieci Biedronka w całej Polsce umieszczono już ponad 600 automatów paczkowych DHL BOX wyposażonych w szereg funkcji przydatnych dla klientów. Maszyny posiadają intuicyjne ekrany dotykowe, a ich obsługę ułatwia aplikacja Mój DHL.

Oprócz szybkiego nadania i odbioru paczek - również przez zdalne otwarcie skrytki, aplikacja umożliwia także śledzenie statusu przesyłki oraz trasy kuriera w dniu dostawy.

W maszynach DHL paczka czeka na odbiór aż cztery dni. To pozwala klientom na lepsze planowanie dnia i wygodniejsze odbieranie lub nadawanie paczek o dowolnej porze, przed lub zaraz po zakupach w Biedronce.

Współpraca z DHL oznacza, że przy sklepach sieci Biedronka łącznie znajduje się już ponad 1800 automatów paczkowych wiodących dostawców usług na terenie całej Polski.

Automaty DHL umożliwiają opłacenie pobrania przesyłki w aplikacji Mój DHL,gdzie elektroniczną płatność można zrealizować poprzez kartę, eprzelew i BLIK.

Sieć DHL to obecnie 19 000 punktów odbiorów i nadań przesyłek w tym już 3500 automatów paczkowych DHL BOX 24/7, zlokalizowanych w całej Polsce.

Biedronka inwestuje w e-commerce i usługi

Biedronka systematycznie rozwija swój e-commerce. Pod koniec kwietnia 2024 r. sieć uruchomiła usługę Party Express w ramach, której klienci mogą zamawiać asortyment "imprezowy", w tym: alkohol, napoje i przekąski.

Przypomnijmy, że dyskontowa sieć zaczynała od prostego e-sklepu na platformie Glovo, z zamówieniami kompletowanymi w fizycznych sklepach. Ta usługa dostępna jest dziś w ponad 70 miastach.

Z czasem sieć stworzyła z tym samym partnerem q-commerce‘owego Bieka, opartego o dark store‘y, czyli niewielkie magazyny miejskie, które pozwalają na błyskawiczną realizację zamówień, w modelu on demand (15-60 minut). Biek, oferujący węższy asortyment i wyższe ceny, działa dziś w sześciu miastach.

Na tym nie koniec. W połowie lutego 2024 r. Biedronka otworzyła - także w partnerstwie z Glovo - pełnoprawny e-sklep pod adresem zakupy.biedronka.pl. Platforma oferuje 4 tys. produktów i, w odróżnieniu od wcześniejszych projektów, jest zintegrowana z programem lojalnościowym sieci oraz pozwala na korzystanie z tych samych promocji, które dostępne są w stacjonarnych Biedronkach. Nowością jest także możliwość zaplanowana dostawy w okresie czterech dni. Ten sklep internetowy dostępny jest na razie wyłącznie dla części mieszkańców Warszawy.

Biedronka rozwija e-commerce również poza kategoriami spożywczymi/FMCG. Latem 2022 r. sieć otworzyła sklep internetowy Biedronka Home z artykułami przemysłowymi (wyposażenie domu, elektronika, agd, meble ogrodowe, odzież, sprzęt sportowy, akcesoria samochodowe, zabawki dla dziecka itp.). Zamówienia obsługiwane są przez chińskiego giganta JD.com z magazynu zlokalizowanego w miejscowości Urzut k. Warszawy.

WARTO KLIKNĄĆ I PRZECZYTAĆ!

Obszerny wywiad, w którym Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny sieci Biedronka i członek zarządu Jeronimo Martins Polska mówi o planach rozwoju największej sieci dyskontów na rynku e-commerce.

15.07.2024 / 15:08
StoryEditor
Piekarniczy gigant ma nowego prezesa. Przechodzi z giganta słodyczowego
Chleb (fot. Envato Elements)
Grupa Arytza poinformowała, że nowym CEO spółki zostanie Michael Schai. Swoje stanowisko obejmie 1 stycznia przyszłego roku.

O sprawie pisze portal esmmagazine.com. W specjalnym komunikacie firma podkreśliła, że nowy CEO ma ogromne doświadczenie w branży spożywczej, zdobyte w Europie, Azji oraz Austr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

O sprawie pisze portal esmmagazine.com. W specjalnym komunikacie firma podkreśliła, że nowy CEO ma ogromne doświadczenie w branży spożywczej, zdobyte w Europie, Azji oraz Australii.

Schai to obecnie prezes firmy  Lindt & Sprüngli w Australii, to stanowisko zajmuje od 2019 roku. Wcześniej pracował już dla Aryzta – jako dyrektor zarządzający Aryzta Bakeries South Pacific, a później jako dyrektor zarządzający dywizji Global Bun Bakeries. Jeszcze wcześniej związany był z takimi firmami jak Mars, Hiestand Schweiz czy Credit Suisse.

– Ma wszystkie cechy, których zarząd szukał podczas długiego procesu rekrutacji, w tym silne wartości przywódcze, dogłębną wiedzę na temat branży spożywczej i piekarniczej oraz wiedzę handlową na rynkach międzynarodowych. Dzięki tym umiejętnościom zarząd jest przekonany, że Schai będzie zwiększał wyniki Aryzta – powiedział Alejandro Legarda, przewodniczący zarządu firmy.

Schai przejmie obowiązki od Ursa Jordiego, który po 4 latach sprawowania funkcji tymczasowego dyrektora generalnego skupi się na roli członka zarządu i prezesa grupy.

Jak podkreśliła firma w komunikacie, w czasie, gdy stał na czele firmy, zapewnił spółce organiczny rozwój i znacznie poprawił jej wyniki biznesowe.

Aryzta to międzynarodowy producent wyrobów piekarniczych z siedzibą w Zurychu w Szwajcarii. Działa w Europie, Azji, Australii oraz Nowej Zelandii. Firma specjalizuje się w produkcji bułek, chlebów oraz ciastek.

27. lipiec 2024 10:52