18.07.2024 / 11:45
StoryEditor

Lidl optymalizuje międzynarodową sieć sklepów. Polska jest kluczowym rynkiem dla ekspansji detalisty

Lidl testuje linię kasową z 20 stanowiskami samoobsługowymi w jednym ze swoich polskich sklepów (fot. Sebastian Rennack)
W pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku obrotowego tempo otwierania sklepów Lidl poza Niemcami w dalszym ciągu spadało. Dyskonter zamknął nawet niektóre placówki na kilku kluczowych rynkach. Polska jest wiodącym krajem w uniwersum Lidla pod względem ekspansji sieci. Inwestycje kierowane są także na środki zwiększające wydajność personelu.

Lidl w dalszym ciągu spowalnia swoją międzynarodową ekspansję. Według danych firmy, od końca lutego do końca czerwca, czyli przez pierwsze cztery miesiące bieżącego roku podatko...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.07.2025 / 08:33
StoryEditor
Carrefour tworzy Concordis - nową, europejską grupę zakupową. Kto dołączy do sojuszu?
Na zdj. sklep sieci Carrefour (fot. LCV/Shutterstock)

Szef Carrefoura Alexandre Bompard oraz Dominique Schelcher, dyrektor generalny Cooperative U ogłosili otworzenie "nowego, europejskiego" sojuszu zakupowego. Alians nazwany został Concordis, a począwszy od 2026 r. działać ma na wszystkich europejskich rynkach, gdzie obecne są wspomniane sieci.

Jak poinformowano, sojusz Carrefoura i Cooperative U zawarto na sześć lat. W skład grupy zakupowej na razie wchodzą dwa podmioty, jednak wkrótce do Concordis dołączyć mogą ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.07.2025 / 10:07
StoryEditor
Lidl dywersyfikuje łańcuch – stawia na Wietnam i Malezję. To efekt polityki celnej Trumpa
Na zdj. szyld na sklepie dyskontowej sieci Lidl (fot. PixelBiss/Shutterstock)

W obliczu globalnych napięć handlowych i niestabilności geopolitycznej Lidl wprowadza istotne zmiany w swojej strategii zaopatrzenia. Niemiecki gigant detaliczny rozszerza źródła dostaw o Wietnam i Malezję, wykorzystując do tego własną flotę kontenerowców. Czy to oznacza trwałe przetasowanie w łańcuchach dostaw europejskiego handlu?

Lidl zwiększa swoje zaangażowanie w Azji Południowo-Wschodniej. Firma postawiła na Wietnam i Malezję jako nowe punkty zaopatrzenia, rozbudowując tym samym swoją niezależną sieć ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. lipiec 2025 10:47