27.06.2025 / 09:53
StoryEditor

Ceny kawy w sklepach wystrzeliły w kosmos. Wzrost nawet o 25 procent! [RAPORT]

Ceny kawy w sklepach wystrzelił. Wzrost o 25 procent (fot. Shutterstock)

Kawa mielona w sklepach zdrożała o ponad 25 proc. Drastycznie rosną też ceny kawy rozpuszczalnej. Czy w najbliższym czasie ceny spadną czy dalej będą rosnąć?

W artykule przeczytasz:

  • O ile rosły ceny kawy w ostatnich miesiącach?
  • Jakie są przyczyny wzrostu ceny kawy?
  • Rosnący popyt podbija ceny kawy?
  • Czy do drożejącej kawy musimy się przyzwyczaić?

O ile wzrosły ceny kawy w sklepach w ostatnich miesiącach?

Z analizy Grupy BLIX i Hiper-Com Poland, opartej na danych UCE Research i Uniwersytetu WSB Merito wynika, że w maju 2025 r. kawa mielona zdrożała w sklepach o 25,1 proc. (rok do roku). Natomiast cena kawy rozpuszczalnej wzrosła o 20,3 proc.

W poprzednich miesiącach kawa też drożała, ale ta dynamika była mniejsza. W kwietniu wzrost cen kawy wynosił odpowiednio 16,6 proc. i 11,9 proc. Z kolei w marcu – 14,8 proc. i 12,2 proc., w lutym – 7,3 proc. i 5,7 proc., a w styczniu – 14,7 proc. i 13,1 proc. rdr.  

To także Cię zainteresuje: Rewolucja w zakupach korzystna dla Żabki. Sygnał alarmowy dla dyskontów [RAPORT]

Natomiast w całym 2024 roku kawa mielona podrożała średnio o 5,4 proc., a rozpuszczalna – o 1 proc. w porównaniu do 2023 roku. 

– Polscy kawosze konkurują z Chińczykami jako klienci i właśnie to dostrzegają w swoich portfelach – uważa dr Marek Szymański

Jakie są przyczyny tak znacznego wzrostu ceny kawy w sklepach?

Piotr Biela, współautor analizy z Grupy BLIX wskazuje, że ze tak znacznym wzrostem cen kawy w sklepach stoją dwa czynniki. Pierwszy z nich to zaburzenia podaży na globalnym rynku.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 73% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.09.2025 / 09:48
StoryEditor
W okresie letnich obniżek cenowych największą frekwencją cieszyły się małe centra i galerie handlowe
(fot. Shutterstock)

W okresie tegorocznych letnich wyprzedaży galerie i centra handlowe odwiedziło o 3,9 proc. mniej klientów niż rok wcześniej. Średni czas pobytu w tego typu obiektach skrócił się o 5,2 proc. rdr. Liczba wizyt spadła o 1,4 proc. rdr. Natomiast ich częstotliwość wzrosła o 2,6 proc. rdr. Z kolei struktura ruchu pokazuje, że w ww. czasie klienci najczęściej wybierali małe placówki (mające 5-20 tys. mkw.) – 24,9 proc. (rok wcześniej – 24,8 proc.), a także największe galerie (liczące powyżej 60 tys. mkw.) – 23,9 proc. (poprzednio – 24,3 proc.). Najrzadziej kierowali się do dużych obiektów (obejmujących 40-60 tys. mkw.) – 11,8 proc. (w ub.r. – 12,4 proc.). Do tego szczegółowe dane pokazują, że liczba klientów zmniejszyła się rdr. we wszystkich województwach. Częstotliwość wizyt rdr. wzrosła w czternastu, a spadła – w dwóch.

Jak wynika z raportu Proxi.cloud, Grupy Blix i UCE Research (pochodzącego z analizy zachowań ponad 1,4 mln konsumentów), w okresie tegorocznych letnich wyprzedaży (od 26 cze...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.10.2025 / 16:12
StoryEditor
Smart Kids Planet w Krakowie – nowe Centrum Mądrej Zabawy i... zakupów
Smart Kids Planet w Krakowie. Nowe Centrum Mądrej Zabawy rusza w Galerii Kazimierz

Smart Kids Planet w Galerii Kazimierz – pierwsze w Małopolsce Centrum Mądrej Zabawy dla dzieci 0–10 lat. 1500 m² atrakcji, 9 stref tematycznych i edukacyjna rozrywka dla całej rodziny!

Smart Kids Planet w Krakowie – zabawa i edukacja w jednym miejscu

W Galerii Kazimierz powstało wyjątkowe miejsce dla rodzin z dziećmi. Smart Kids Planet Kraków to pierwsze w ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. październik 2025 06:59