10.07.2019 / 10:56
StoryEditor

Polscy producenci tracą rynek żywności ekologicznej

Żywność ekologiczna mniej atrakcyjna dla producentów (fot. Pixabay CC0)
Liczba osób wytwarzających ekożywność zmalała o prawie 900, do 20,5 tys. w ciągu ostatniego roku – podaje Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych. To konsekwencja zaostrzenia na przestrzeni ostatnich lat warunków, na jakich można otrzymać unijne wsparcie dla produkcji ekologicznej. Do tego kwoty dotacji przestały być atrakcyjne – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”

Z powodu zagranicznej konkurencji i zaostrzonych wymogów ubywa osób wytwarzających zdrowe jedzenie. W ciągu ostatnich czterech lat rynek skurczył się o 7 tys. podmiotów. Zdanie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.10.2025 / 13:04
StoryEditor
Ikea uruchamia w Polsce cyfrowy second-hand. Kto i czym może na nim handlować?
Ikea uruchamia w Polsce platformę typu second-hand (fot. Shutterstock)

Sieć Ikea uruchomiła w Polsce platformę second-hand. Nasz rynek jest jednym z pierwszych, na których to rozwiązanie zostało udostępnione szerokiej grupie klientów. Po co Ikea wchodzi w rynek, na którym działają już takie platformy jak Vinted czy OLX?

Po udanych testach platformy second-hand w Hiszpanii, Norwegii i Portugalii, o których już na portalu wiadomoscihandlowe.pl informowaliśmy, Ikea uznała, że przyszedł czas na ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.10.2025 / 09:52
StoryEditor
Właściciel Biedronki rośnie w siłę. Jerónimo Martins przejmuje owocowego giganta
Właściciel Biedronki rośnie w siłę. Jerónimo Martins przejmuje owocowego giganta Luís Vicente (fot. Canva + Biedronka)

Grupa Jerónimo Martins, właściciel sieci Biedronka, przejęmuje portugalską firmę Luís Vicente – jednego z większych producentów owoców i warzyw w Europie. Oznacza to, że sieć detaliczna coraz mocniej rozwija działalność w segmencie produkcji rolno-spożywczej.

W artykule przeczytasz:

  • Jerónimo Martins przejmuje Luís Vicente, producenta owoców i warzyw
  • Właściciel Biedronki coraz bardziej wchodzi w produkcję rolno-spożywczą
  • Pogłębianie integracji między Jerónimo Martins i Luís Vicente
  • Sprzedaż Luís Vicente to element nowej strategii NuviGroup
  • ​Przejęcie Luís Vicente przez Jerónimo Martins jeszcze nie jest przesądzone

Jerónimo Martins przejmuje Luís Vicente, producenta owoców i warzyw

Grupa Jerónimo Martins, właściciel sieci Biedronka w Polsce i sieci supermarketów Pingo Doce w Portugalii potwierdziła portugalskim mediom, że przejmuje firmę Luís Vicente. Jest to ogromny producent owoców i warzyw, który do tej pory należał do holding NuviGroup.

Jak na razie obie strony nie podały jaka będzie wartość tej transakcji.

Właściciel Biedronki coraz bardziej wchodzi w produkcję rolno-spożywczą

Właściciel Biedronki konsekwentnie wzmacnia ekspansję w segmencie produkcji rolno-spożywczej. Formalnie Luís Vicente zostanie przejęty przez spółkę Jerónimo Martins Agroalimentar (JMA). Jest to firma, która specjalizuje się w produkcji rolniczej.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24. październik 2025 23:56