01.09.2016 / 00:01
StoryEditor

Podatek handlowy wchodzi dziś w życie. Na jak długo?

Walkę z podatkiem handlowym zapowiada między innymi organizacja EuroCommerce (fot. Flickr/Thijs ter Haar, na lic. CC BY-2.0)
Dziś oficjalnie wchodzi w życie podatek od sprzedaży detalicznej. Nową w polskim systemie prawnym daninę płacić będzie musiało co miesiąc ok. 200 podmiotów - nie tylko firmy prowadzące sieci sklepów spożywczych, ale również elektromarkety, sieci odzieżowe, a nawet sprzedawcy paliw. Niewykluczone jednak, że od odprowadzania podatku wkrótce uwolni ich Bruksela.

Przypomnijmy, Unia Europejska w ubiegłym roku szybko zainteresowała się podobnym prawem wprowadzonym na Węgrzech. W wyniku działań podjętych przez Komisję Europejską, węgierski ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.07.2025 / 17:00
StoryEditor
Wbrew europejskim trendom amerykański hipermarket trzyma się mocno. Co za to odpowiada?
Walmart (fot. materiały prasowe)

Podczas gdy w Europie handel detaliczny przesuwa się w stronę mniejszych formatów, w Stanach Zjednoczonych hipermarkety przeżywają drugą młodość. Najwięksi gracze na rynku kontynuują inwestycje w ogromne sklepy wielkopowierzchniowe i nowe technologie. Skąd bierze się ta różnica i jakie zmiany zachodzą na amerykańskim rynku detalicznym?

Jak zauważa Oliver Butterworth, Senior Retail Analyst w IGD, amerykańscy giganci detaliczni – Walmart i Target – ogłosili ambitne plany rozwoju sieci sklepów. Walmart planuje ot...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.08.2025 / 11:11
StoryEditor
Takiego sklepu Lidla jeszcze nie było! Sieć otworzyła pierwszą placówkę nowego typu
Na zdj. szyld na sklepie dyskontowej sieci Lidl (fot. PixelBiss/Shutterstock)

Lidl uruchomił sklep, w którym nie znajdziemy ani grama żywności. To pierwszy taki koncept w historii sieci i jednocześnie bezpośrednia odpowiedź na dynamicznie rozwijających się konkurentów z sektora non-food. Czy ten ruch zwiastuje nowy kierunek rozwoju niemieckiego dyskontu?

Z artykułu dowiesz się:

  • Lidl otwiera sklep non-food
  • Lidl stawia na rozwój segmentu non-food
  • Pierwszy sklep DIY Parkside
  • Nowa strategia prezentacji marek własnych

W...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. sierpień 2025 19:02