19.10.2021 / 13:20
StoryEditor

Lidl startuje z ofertą na Halloween

Dyskont sieci Lidl Polska (materiały własne)
Z roku na rok Halloween staje się coraz popularniejsze także w Polsce. Wykorzystać starają się to poszczególne sieci handlowe, które ofertują asortyment na tę okazję. Ze sprzedażą wystartowała właśnie sieć Lidl.

W Lidlu znajdziemy wiele tematycznych przekąsek oraz słodyczy, które przyadzą się na zorganizowane halloweenowe przyjęcie.  Wofercie dostępne są m.in. chrupiące ziemniaczki (4,9...

02.09.2025 / 14:33
StoryEditor
Trzy dyskonty Aldi ruszą jednego dnia. Ile placówek zabraknie sieci do osiągnięcia progu 400 sklepów w całym kraju?

W środę 3 września uruchomione zostaną trzy nowe dyskonty sieci Aldi: w Zdzieszowicach, Radzyniu Podlaskim i Skarżysku Kamiennej. W dwóch pierwszym miastach będzie to debiut detalisty, natomiast w trzeciej lokalizacji będzie to druga placówka sieci. Niemiecki dyskonter zbliża się do progu 400 placówek w całym kraju.

Dzięki otwarciu sklepu w Skarżysku-Kamiennej liczba placówek Aldi w województwie świętokrzyskim wyniesie 5, a nowy sklep w Zdzieszowicach pozwoli osiągnąć poziom 13 dyskontó...

04.09.2025 / 12:02
StoryEditor
Insighty strategiczne w branży FMCG. Na jakie pytania szukają dzisiaj odpowiedzi sieci handlowe i producenci? [WYWIAD]
Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w YouGov

Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w YouGov w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl wskazuje na jakie pytania w czasach nieprzewidywalności, kryzysów i ostrożnego konsumenta szukają odpowiedzi sieci handlowe i producenci żywności ora kosmetyków, aby lepiej odpowiadać na wyzwania rynku i potrzeby klientów.

Z wywiadu z Szymonem Mordasiewiczem, dyrektorem zarządzającym w YouGov dowiesz się m.in.:

  • Jak wygląda obecnie Święty Graal w obszarze badań konsumenckich?
  • Jakie insighty strategiczne są kluczowe dla rozwoju biznesu w sektorze FMCG? O co pytają detaliści i dostawcy, by skuteczniej odpowiadać na potrzeby konsumentów oraz na wyzwania rynkowe?
  • Czy małe i średnie firmy FMCG z Polski wiedzą jak wykorzystać insighty strategiczne?
  • Jak transformacja cyfrowa i technologiczna przekłada się na wykorzystanie danych i rozwój projektów z obszaru sprzedaży, marketingu i produktu?
  • Jak sztuczna inteligencja (AI) będzie zmieniała rynek FMCG, ofertę i wspierała pracę nad nowymi produktami?
  • Jak zmiany związane z klimatem i zmianami w zachowaniach konsumentów można wykorzystać je do stworzenia nowych produktów lub wejścia w nowe kategorie?

Po jakie insighty najczęściej sięgają firmy w sektorze FMCG?

O co pytają dziś klienci YouGov? Czego chcą się dowiedzieć? Jakich informacji i danych szukają, aby efektywniej pracować i lepiej budować portfolio? O co pytają, by skuteczniej odpowiadać na potrzeby konsumentów oraz na wyzwania rynkowe związane z konkurencją?

Niezmiennie najbardziej poszukiwane są insighty strategiczne, czyli odpowiedzi na pytania dotyczące rynku, konsumentów oraz ich zachowań zakupowych.

Następnie firmy próbują zestawiać te informacje, „łączyć kropki” z różnych źródeł: z badań agencji i własnych zasobów. Celem jest identyfikowanie rynkowych wyzwań i ocena dotychczasowych działań. Jeżeli dziś firma dostrzega, że w jej ofercie brakuje rozwiązań wspierających zdrowie i kondycję fizyczną, to znaczy, że przegapiła ważny moment. Część graczy już od ponad półtora roku skutecznie korzysta z potencjału tego segmentu. To ostatni moment, aby spróbować się w nim odnaleźć, zanim na rynku pozostaną do zdobycia tylko marginalne udziały. Podpowiadamy firmom, że to, co wcześniej mogło wydawać się mało istotne, dziś ma kluczowe znaczenie i trudno bez tego budować stabilny, przyszłościowy biznes.

Z kolei jeśli chodzi o tematy taktyczne, to kluczowe pozostaje pytanie, gdzie i jak inwestować w kanały dystrybucji – które zyskują, a które tracą, gdzie zachodzą zmiany? W tym zakresie prowadzimy wiele projektów związanych z asortymentem. W ubiegłym roku szczególnym zainteresowaniem klientów cieszyły się dwa zagadnienia. Pierwszy to drzewa decyzyjne wykorzystywane do analizy kategorii. Konsument się zmienia, a wraz z nim zmieniają się produkty i marki obecne na sklepowych półkach. Producenci, we współpracy z detalistami, starają się zrozumieć, jak wygląda dziś proces decyzyjny. Czego oczekuje i jak zachowa się nabywca np. przy półce z napojami? Dlaczego wybiera konkretny smak? Woli produkt z cukrem czy bez? Gazowany lub niegazowany? Detaliści chcą zbudować półkę, która ułatwi wybór i zwiększy wygodę konsumenta. Dlatego oczekują wiedzy od tzw. kapitanów kategorii, czyli producentów, którzy mają wpływ na wygląd tej półki. To oni dostarczają dane niezbędne do optymalizacji tego procesu.

16. wrzesień 2025 18:03