09.09.2025 / 17:40
StoryEditor

1:4 – co to za proporcja i dlaczego Bonduelle chce ją utrzymać?

Krzysztof Chmura, dyrektor generalny Grupy Bonduelle na Europę Centralną w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl mówi o zmianach zachodzących na polskim rynku detalicznym oraz o tym, jak firma Bonduelle się w nich odnajduje (fot. materiały prasowe)

Rynek detaliczny w Polsce dynamicznie się zmienia. Dyskonty dominują, hipermarkety ewoluują, a e-commerce wciąż szuka swojego miejsca w sprzedaży żywności. Jak w tej rzeczywistości odnajduje się jeden z największych producentów warzyw na świecie? O roli i perspektywach dla różnych kanałów dystrybucji oraz ich wzajemnym przenikaniu się, a także wpływie gastronomii na ofertę sklepów rozmawiamy z Krzysztofem Chmurą, dyrektorem generalnym Grupy Bonduelle na Europę Centralną

Z tego wywiadu dowiesz się m.in.: 

  • ile gospodarstw domowych w Polsce kupuje warzywa w puszkach?
  • jak wygląda sprzedaż mrożonek w dyskontach, a także w internecie?
  • ja...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.08.2025 / 10:52
StoryEditor
Frisco i Duży Ben z historycznym wynikiem. Szef Grupy Eurocash: Jesteśmy na dobrej drodze
Grupa Eurocash w swoim raporcie finansowym za II kwartał 2025 r. chwali się wynikami Frisco i sieci Duży Ben (fot.Grupa Eurocash + Wiadomości Handlowe)

Frisco i Duży Ben, oba podmioty należące do Grupy Eurocash, po raz pierwszy osiągnęły dodatni wynik EBITDA w kwartale. – Jesteśmy na dobrej drodze do budowania rentowności w obu spółkach – przekonuje Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash. Z czego wynika poprawa wyników obu spółek?

W artykule przeczytasz: 

  • Grupa Eurocash: historyczne wynik Frisco i Dużego Bena
  • Frisco ze wzrostem sprzedaży aż o 25 proc.
  • Wejście Frisco na łódzki rynek pomoże w rozwoju i optymalizacji kosztów
  • AI pomoże Frisco we wzroście sprzedaży?
  • Duży Ben zwiększa sprzedaż i poprawia rentowności sklepów
  • Paweł Surówka zapowiada umacnianie rentowności Frisco i Dużego Bena

Grupa Eurocash: historyczne wynik Frisco i Dużego Bena

Grupa Eurocash w swoim raporcie finansowym za II kwartał 2025 r. bardzo chwali się wynikami segmentu projektów, czyli głównie Frisco i sieci Duży Ben.

–  Segment Platform Wzrostowych po raz pierwszy odnotował dodatni wynik EBITDA w kwartale – podaje spółka w raporcie.

Sama skala wzrostu także zasługuje na uwagę. W drugim kwartale 2024 segment projektów w Grupie Eurocash generował ok. 5 mln zł strat. Natomiast w II kwartale 2025 roku przyniósł już 2 mln zł zysku. W tym czasie znacznie poprawiła się także marża EBIDTA z -1,9 proc. na 0,6 proc. Władze Grupy uważają, że jest to wyraźny sygnał, że przyjęta strategia skalowania biznesu oraz poprawy efektywności przynosi wymierne rezultaty.

Frisco ze wzrostem sprzedaży aż o 25 proc.

Frisco jest supermarketem online wchodzącym w skład Grupy Eurocash. Jest to także jedna z największych platform e-grocery i lider w branży internetowych zakupów spożywczych w Polsce. Z oferty sklepu mogą korzystać mieszkańcy największych i aglomeracji w Polsce: w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Łodzi i w Trójmieście.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 77% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.08.2025 / 12:08
StoryEditor
Baby Boomers bardziej eko podczas zakupów żywności niż Zetki! Dla kogo ważna jest cena?
Eksperci sprawdzili jak Zetki, Millenialsi, X i Baby Boomers kupują żywność. Dla kogo ważne jest cena, a dla kogo skład i środowisko? (fot. Canva)

To nie Zetki najczęściej dokonują proekologicznych zakupów. Najnowsze badani obalają ten mit. Badania pokazują też, dla którego pokolenia ważny jest skład i kraj pochodzenia produktu. Zaskakujące też, kto najbardziej zwraca uwagę na cenę żywności.

W artykule przeczytasz: 

  • Najbardziej ekologiczna grupa konsumentów? Na pewno nie Zetki
  • Baby Boomers nie marnują żywności
  • Kto zwraca uwagę na jakość, skład czy kraj pochodzenia żywności?
  • Zetki podczas zakupów bardziej kierują się opinią innych niż wpływem na środowisko
  • Jakość, cena i zachowanie rozwagi – to wpływa na decyzje zakupowe Polaków
  • Kobiety są bardziej świadomymi konsumentkami
  • Klient z dyplomem mniej emocjonujący się 
  • Co zrobić, aby zakupy żywności nie wiązały się z jej marnowaniem?

Naukowcy z Akademii Leona Koźmińskiego i Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego (SGGW) w Warszawie przeprowadzili badania nad związkiem pomiędzy pokoleniami a żywnościowymi i proekologicznymi zachowaniami konsumpcyjnymi. Niektóre z tych wyników zaskoczyły samych ekspertów.

Badanie zostało przeprowadzone pośród przedstawicieli czterech pokoleń:

  • Baby Boomers (BB), czyli powojennego wyżu demograficznego – osoby urodzone od 1946 a 1964 r.
  • Pokolenie X – osoby urodzone w latach 1965–1979,
  • Pokolenie Y (tzw. Millenialsi) – osoby urodzone w latach 1980 a 1994  
  • Pokolenie Z - osoby urodzone w latach 1995-2012.

Najbardziej ekologiczna grupa konsumentów? Na pewno nie Zetki

W badaniu uwzględniono codzienne nawyki proekologiczne konsumentów. Pod uwagę wzięto chociażby segregacje śmieci, korzystanie z toreb wielorazowych, oszczędzanie energii i wody, rezygnacja z jazdy samochodem, unikanie plastiku, ograniczanie zakupów odzieży i mięsa. Na podstawie średniej liczby deklarowanych proekologicznych zachowań najwyższy wynik uzyskało pokolenie 60+.

–  Był to dla mnie zaskakujący wynik. Głównie dlatego, że powszechnie uważa się pokolenie Z za generację, która jest najbardziej świadoma ekologicznie, aktywna w działaniu – tłumaczy dr Marta Makowska z Akademii Leona Koźmińskiego. – Tymczasem to najstarsi, generacja powojennego wyżu demograficznego prowadzą bardziej zrównoważoną konsumpcję. Można ich uznać za najbardziej odpowiedzialnych spośród wszystkich pokoleń – dodaje.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. wrzesień 2025 17:40