04.10.2022 / 11:30
StoryEditor

Błażej Małoszuk: Cofix Flex i Cofix Premium – testujemy nowe koncepty i budujemy percepcję marki

Kawiarnia sieci Cofix (mat. prasowe)
Testujemy w Polsce koncept flex. To mobilna, modułowa wyspa, którą można szybko i tanio uruchomić niemal wszędzie, np. w galeriach handlowych, w formule shop-in-shop. Mamy też pomysł na koncept Cofix Plus/Premium. Będziemy stopniowo przenosić uwagę konsumentów z produktu na markę i jej filozofię – mówi Błażej Małoszuk, Global CSCO & CE GM Cofix Global, w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.  

Cofix ma w planach ciekawe projekty kawiarniane. Jakie to pomysły?

Słyszał już Pan zapewne o koncepcie flex czyli autonomicznej lub zautomatyzowanej wyspie handlowej. Pra...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Łukasz Stępniak
Konrad Kaszuba
10.12.2025 / 11:54
StoryEditor
Polski rynek dóbr luksusowych rośnie mimo globalnego spadku sprzedaży. Czemu radzi sobie tak dobrze?
(fot. Shutterstock)

Globalny rynek dóbr luksusowych przechodzi wyraźne spowolnienie po latach dynamicznych wzrostów, a wielu producentów mierzy się z efektem zmęczenia klientów agresywnymi podwyżkami cen. Polska, wbrew światowym tendencjom, utrzymuje stabilne tempo ekspansji i przyciąga nowe inwestycje. Co sprawia, że krajowy rynek wyróżnia się na tle międzynarodowej stagnacji?

Według danych Euromonitor International światowy rynek luksusu wyhamowuje, a rok 2024 przyniósł pierwsze od czasów pandemii spadki sprzedaży w większości kategorii. Z wyjątkiem ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.12.2025 / 15:24
StoryEditor
Chiny nakładają nowe cła na unijną wieprzowinę. "To dobra i zła wiadomość"
Chiny nakładają nowe cła na unijną wieprzowinę. ”To dobra i zła wiadomość” (fot. Canva)

Właśnie zaczęły obowiązywać nowe stawki taryf celnych na wieprzowinę i produkty z mięsa wieprzowego z UE. Jak branża i eksperci podchodzą do tej decyzji Pekinu? Czy może to wpłynąć na ceny wyrobów mięsnych w polskich sklepach?

 

Dlaczego Chiny nakładają nowe cła na unijną wieprzowinę?

Od środy 17 grudnia 2025 roku zaczęły obowiązywać nowe stawki chińskich ceł na import wieprzowiny oraz podrobów wieprzowych z Unii Europejskiej. Ministerstwo Handlu Chin (MOFCOM) twierdzi, że nowe cła to efekt prowadzonego przez Chiny dochodzenia antydumpingowego. Władze Państwa Środka utrzymują, że unijna wieprzowina i jej podroby są sprzedawane na chińskim rynku po zaniżonych cenach.

Natomiast rzecznik prasowy Komisji Europejskiej ds. handlu Olof Gill uważa, że chińskie postępowanie antydumpingowe zostało oparte na „wątpliwych zarzutach i niewystarczających dowodach". Dodatkowo KE twierdzi, że wprowadzenie taryf celnych przez Chin jest nielegalne, ponieważ są sprzeczne z zasadami Światowej Organizacji Handlu (WTO).

Nowe chińskie cła na unijną wieprzowinę jednak niższe

Branża mięsna w UE co prawda nie jest zachwycona samymi cłami. Jednak z zadowoleniem przyjęto informację, że nowe stawki będą znacznie niższe od tymczasowych taryf, które Pekin wprowadził na czas postępowania antydumpingowego. Wówczas wahały się one od 15,6 do 62,4 proc.

Ostateczne nowe cła na import unijnej wieprzowiny do Chin wynoszą od 4,9 proc. do 19,8 proc. Ich wysokość uzależniona jest od tego, na ile koncern mięsny importujący mięso do Chin współpracował podczas postępowania antydumpingowego z przedstawicielami Pekinu.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. grudzień 2025 08:24