03.03.2017 / 13:45
StoryEditor

Credit Agricole na Kongresie Mięsnym: Odnośnie konsolidacji trzeba uzbroić się w cierpliwość

Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole Bank Polska (fot. archiwum)
Temat konsolidacji w polskiej branży mięsnej przewija się od lat i czasami można odnieść wrażenie, że część osób traktuje ją, jako jedyną receptę na sukces sektora mięsnego – zauważył Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole Bank Polska w trakcie panelu dyskusyjnego „Przemysł mięsny – czas nowych wyzwań” na Kongresie Mięsnym 2017.

Ekspert zaznaczył, że oczywiście wiele przemawia za konsolidacją, wiąże się z nią szereg korzyści, wśród których na szczególną uwagę zasługuje osiągany dzięki niej efekt dużej s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.07.2025 / 11:42
StoryEditor
Handel w czerwcu nie zachwycił dynamiką. GUS podał najnowsze dane o sprzedaży detalicznej
Z danych GUS wynika, że sprzedaż żywności, napojów i wyrobów tytoniowych była w czerwcu tego roku niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej, a także niższa niż w maju br. (fot. Shutterstock)

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w czerwcu 2025 r. była o 2,2 proc. wyższa niż przed rokiem (dla porównania w czerwcu 2024 r. w stosunku do czerwca 2023 r. jej wzrost wyniósł 4,4 proc.) - podał GUS. Z kolei w porównaniu z majem 2025 r. zanotowano spadek sprzedaży detalicznej o 1,8 proc. Jak radziła sobie żywność i napoje?

Z sygnalnych danych GUS wynika, że dynamika sprzedaży detalicznej w czerwcu 2025 r. była o 2,2 proc. wyższa w porównaniu z analogicznym miesiącem poprzedniego roku.

Ekono...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.07.2025 / 12:21
StoryEditor
PSB Mrówka przyspiesza. Czy sieć dogoni Leroy Merlin i Castoramę?
PSB Handel walczy o miejsce w czołówce rynku DIY (PSB Handel)

Grupa PSB Handel szykuje ofensywę na rynku DIY. Firma planuje dynamiczną rozbudowę sieci, cyfryzację procesów i rozwój nowych formatów sklepów. W ciągu kilku lat chce przekroczyć 20 mld zł przychodów i wskoczyć do pierwszej trójki w sektorze. Czy PSB uda się przełamać dominację zagranicznych gigantów?

Grupa PSB to dziś 417 firm partnerskich, prowadzących 397 sklepów PSB Mrówka, 280 składów i 77 hurtowni PSB Profi. Jak wynika z zapowiedzi zarządu, w ciągu pięciu lat sieć ma si...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. lipiec 2025 09:48