29.05.2018/13:51

Centra handlowe stawiają na rodziny z dziećmi

Zarządcy galerii handlowych coraz bardziej dbają o komfort klientów przychodzących na zakupy z dziećmi. Specjalne strefy food court czy bezpłatne sale zabaw z zagwarantowaną opieką powoli stają się standardem. Jest lepiej, ale wiele jeszcze brakuje, aby skutecznie konkurować o klienta.

Lokalizacja i oferta handlowa to najważniejsze kryteria wyboru centrum handlowego na wizytę z dzieckiem – wynika z badania przeprowadzonego przez Colliers International, Polską Radę Centrów Handlowych (PRCH) i panel badawczy Ariadna w centrach handlowych w ośmiu największych polskich aglomeracjach pod kątem ich przyjazności dla rodzin z dziećmi.

Na pierwszym miejscu lokalizacja

Jak pokazało badanie, o wyborze centrum handlowego na wizytę z dzieckiem decydują przede wszystkim lokalizacja (rozumiana jako odległość od domu, dostępność komunikacją miejską i szybkość dojazdu) i oferta sklepów – wskazała na nie ponad połowa przebadanych mieszkańców polskich aglomeracji. Dla ponad 30 proc. respondentów istotnymi czynnikami są również wygodny parking, oferta rekreacyjna oraz dogodna przestrzeń w centrum.

Bezpieczeństwo najmłodszych w centrum handlowym jest również ważne dla rodziców. Co czwarty ankietowany wymienił ten czynnik jako mający wpływ na decyzję o wyprawie na zakupy z dziećmi. Zdaniem większości najważniejszymi elementami decydującymi o tym, że obiekt jest bezpieczny dla ich pociech jest sala zabaw z opieką oraz antypoślizgowe podłogi. Ponad 30% przebadanych osób zwracało też uwagę na specjalne procedury postępowania dla ochrony, profesjonalną informację oraz czytelny system wizualnego oznakowania wewnątrz obiektu.

– Rodzice są coraz bardziej świadomymi konsumentami – decydując się na wybór oferty, zwracają uwagę na jakość infrastruktury i bezpieczeństwo, ale też wygodę i dostępność. Stąd w obiektach handlowych w całym kraju widać coraz więcej udogodnień powstających z myślą o tych odbiorcach i najmłodszym pokoleniu klientów. Liczy się pomysł i niestandardowe podejście, ale również zrozumienie potrzeb rodziców i dzieci. Współczesne centrum handlowe ma zapewniać rozrywkę i atrakcje, a jednocześnie być przyjazne i komfortowe. Opiekunowie chcą mieć pewność, że ich pociechy nie tylko będą dobrze się bawić, ale przede wszystkim będą bezpieczne – komentuje Klaudia Sionek, analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.

W ocenie ekspertów, dostosowywanie oferty centrów handlowych do potrzeb i oczekiwań rodzin z dziećmi to jeden z głównych celów stawianych sobie przez ich właścicieli i zarządców.

– Większość z nich albo dokonała już w swoich obiektach zmian czy modernizacji albo je planują jeszcze w 2018 roku. To efekt najnowszych trendów na rynku. Klienci coraz częściej postrzegają centra handlowe jako miejsca spędzania czasu w gronie rodziny, a nie tylko realizowania potrzeb stricte zakupowych. Galerie będą zatem zmuszone do ciągłego zaspokajania rosnących wymagań dotyczących rodzinnych wizyt – zauważa Anna Zachara Widła, Research & Education Projects Manager, Polska Rada Centrów Handlowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.