Ceny promocyjne tzw. małpek pozostaną stabilne nawet do połowy roku [ANALIZA]
Przez ostatnie dwa lata średnie ceny promocyjne tzw. małpek wzrosły tylko o 0,7 proc. Najbardziej zdrożały spirytusy – o 3,8 proc. Wódki czyste podskoczyły o 1,9 proc., a smakowe prawie stanęły w miejscu. Najmocniej potaniały butelki 50 ml – o 5,5 proc. Te o pojemności 100 ml miały spadek o 2,3 proc. Opakowania 200 ml poszły w górę o 1,4 proc.
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z bycia naszym Subskrybentem!
Posiadasz subskrybcję? Zaloguj się.
-
Dostęp 30 dni19.99 zł - 30 dni
-
Dostęp roczny 365 dni149.99 zł - 365 dni
- Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
- Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
- Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 45 tys. materiałów dziennikarskich
- Dostęp do wszystkich galerii zdjęć i materiałów wideo
- Satysfakcję z przynależności do unikalnej społeczności ludzi ze świata handlu/FMCG skupionej wokół portalu wiadomoscihandlowe.pl - największego tego typu serwisu w Polsce
1 komentarz
-
14.02.2020
I tak i i nie.
Manipulacja słowami kluczowymi.
Po pierwsze w tamtym roku tj. 2019 producenci zaczęli zmniejszać objętość butelki z 100 ml na 90, czyli de facto podwyżka najmniejszego formatu w szklanym opakowaniu została już przeprowadzona. Ceny promocyjne z gazetek nijak mają się do rzeczywistości.
Trudno żeby w gazetce znalazł się artykuł w kiepskiej promocji.
Co do cen detalicznych w tym roku, to jak wspominałem wcześniej najgorzej tradycyjnie będą mieli najmniejsi, którzy w towar zaopatrują się na bieżąco, właściciele małych sklepów, ale z jakimś konkretnym zapasem gotówki z całą pewnością zakupią większą partię towaru przed drugą połową roku.
Rząd też będzie zadowolony, ilość wyprodukowanego alkoholu może być rekordowa, akcyza będzie się zgadzać, do tego co najważniejsze mistrzostwa w piłce nożnej(choć tu przoduje piwo niby) . Dla branży prawdziwy sprawdzian za rok. . Co ciekawe następne wybory po prezydenckich dopiero w 2023, wiele nas czeka, zwłaszcza w 2021.
4