14.02.2020/11:56

Ceny promocyjne tzw. małpek pozostaną stabilne nawet do połowy roku [ANALIZA]

Przez ostatnie dwa lata średnie ceny promocyjne tzw. małpek wzrosły tylko o 0,7 proc. Najbardziej zdrożały spirytusy – o 3,8 proc. Wódki czyste podskoczyły o 1,9 proc., a smakowe prawie stanęły w miejscu. Najmocniej potaniały butelki 50 ml – o 5,5 proc. Te o pojemności 100 ml miały spadek o 2,3 proc. Opakowania 200 ml poszły w górę o 1,4 proc.

Limit 8 bezpłatnych artykułów został wyczerpany.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Najważniejsze informacje z branży;
  • Archiwum blisko 40 000 profesjonalnych tekstów;
  • Wywiady, opinie i pogłębione analizy pomagające w codziennej pracy
Dodaj komentarz

1 komentarz

  • damian 14.02.2020

    I tak i i nie.
    Manipulacja słowami kluczowymi.
    Po pierwsze w tamtym roku tj. 2019 producenci zaczęli zmniejszać objętość butelki z 100 ml na 90, czyli de facto podwyżka najmniejszego formatu w szklanym opakowaniu została już przeprowadzona. Ceny promocyjne z gazetek nijak mają się do rzeczywistości.
    Trudno żeby w gazetce znalazł się artykuł w kiepskiej promocji.

    Co do cen detalicznych w tym roku, to jak wspominałem wcześniej najgorzej tradycyjnie będą mieli najmniejsi, którzy w towar zaopatrują się na bieżąco, właściciele małych sklepów, ale z jakimś konkretnym zapasem gotówki z całą pewnością zakupią większą partię towaru przed drugą połową roku.
    Rząd też będzie zadowolony, ilość wyprodukowanego alkoholu może być rekordowa, akcyza będzie się zgadzać, do tego co najważniejsze mistrzostwa w piłce nożnej(choć tu przoduje piwo niby) . Dla branży prawdziwy sprawdzian za rok. . Co ciekawe następne wybory po prezydenckich dopiero w 2023, wiele nas czeka, zwłaszcza w 2021.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.