05.06.2018/13:39

Dalius Misiunas, prezes Grupy Maxima: Mamy pomysł na Polskę i chcemy się stać liczącym się graczem na tym rynku [WYWIAD CZ. I]

Firmy handlowe muszą się rozwijać, jeśli chcą przetrwać. Stokrotka zajęła dobre pozycje strategiczne do dalszego wzrostu. Będziemy intensywnie rozwijać nasz biznes w Polsce, zarówno drogą ekspansji organicznej, jak i poprzez akwizycje. Mamy swój pomysł na Polskę i chcemy się stać liczącym się graczem na tym rynku – wyjaśnia Dalius Misiunas w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.

Zapraszamy do przeczytania pierwszej części rozmowy z Daliusem Misiunasem, prezesem Maxima Grupe.

Jakie jest miejsce Polski w strategii inwestycyjnej Grupy Maxima? Jak postrzega Pan potencjał polskiego rynku detalicznego od strony sytuacji gospodarczej, rozmiaru rynku oraz siły nabywczej konsumentów?

Polska jest dla nas wyjątkowo ważna, nie tylko z powodu bliskiego sąsiedztwa, ale przede wszystkim ze względu na swój potencjał – ponad 38 mln mieszkańców i dynamiczny wzrost PKB czynią z Polski wyjątkowo atrakcyjny rynek. Największy, na jakim obecnie działamy – pod względem populacji sześciokrotnie większy od naszych „rodzimych” krajów bałtyckich. Uważam, że wzrost PKB w przeliczeniu na głowę mieszkańca będzie miał pozytywny wpływ na wiele sektorów gospodarki, w tym na detal, co oczywiście dla nas jest szczególnie istotne.

Naturalnie inni gracze także doceniają atrakcyjność polskiego rynku, przez co jest on niezwykle konkurencyjny, w porównaniu w innymi rynkami europejskimi. Jestem jednak głęboko przekonany, że Maxima będzie konsekwentnie wzmacniać swoją pozycję rynkową.

W jakich obszarach Maxima Grupe chce budować wyróżniki, które pozwolą na efektywne konkurowanie z takimi sieciami jak Lidl, Biedronka, Carrefour,  Delikatesy Centrum czy Kaufland?

Jak już wspomniałem, polski rynek jest bardzo konkurencyjny, największe globalne sieci detaliczne zabiegają tu o względy konsumentów. Mamy jednak swój pomysł na Polskę. Niedawno kupiliśmy pakiet kontrolny akcji Emperia Holding, właściciela sieci Stokrotka, która przez lata udowadniała, że można się tutaj z powodzeniem rozwijać, nie tylko otwierając kolejne sklepy, ale także systematycznie poprawiając zyskowność. Sądzę, że Stokrotki zajęły dobre pozycje strategiczne pod względem formatu i konceptu. Stale pracujemy nad udoskonalaniem naszych placówek, ich efektywności operacyjnej. Chcemy też w sposób ciągły rozwijać ofertę dla naszych klientów. Jestem zdania, że gdy tylko w pełni włączymy Stokrotki w struktury Maximy, sieć będzie jeszcze szybciej zwiększać atrakcyjność oferty i swoją konkurencyjność.

W komunikacie dotyczącym przejęcia spółki Emperia Holding powiedział Pan że „ta transakcja jest dla Maxima Grupe bardzo ważnym strategicznym krokiem, który pozwoli firmie znacząco wzmocnić pozycję Grupy na polskim rynku.” Co realnie oznacza dla Maximy przejęcie Emperia Holding, w kontekście całej grupy, ale także rynku polskiego?

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.