24.11.2019/09:45

Detaliści walczą o lojalność konsumenta

Tesco wprowadza w Wielkiej Brytanii nowy, płatny program lojalnościowy, w Niemczech to samo robi sieć Real, a Casino już wcześniej takie kroki podjęło we Francji. Eksperci zastanawiają się na ile popularny może stać się model wykorzystywany chociażby przez Amazon Prime.

Sprawie przygląda się portal retaildetail.eu. Blisko 19 milionów posiadaczy brytyjskiej karty Tesco Clubcard dostało ostatnio szansę aktualizacji swojego konta do wersji Clubcard Plus. Subskrypcja kosztuje 7,99 funta miesięcznie, w zamian klient otrzymuje punkty lojalnościowe, które można wymienić na kupony rabatowe, a także 10% zniżki na dwukrotne zakupy w miesiącu o wartości do 200 funtów. Ponadto klienci otrzymują 10% rabatu na niektóre produkty marki własnej sklepie.

Portal retaildetail.eu zwraca uwagę, że pomysł nie jest całkowicie nowy. Podobne, abonamentowe rozwiązanie stosuje m.in Amazon. W ramach swojej usługi Prime oferuje m.in. opcję wysyłki premium i szereg innych udogodnień. W Stanach Zjednoczonych firma uruchomiła też bezpłatną dostawę artykułów spożywczych za pośrednictwem Amazon Fresh. Ma to na celu skłonienie konsumentów do wydawania więcej pieniędzy za pośrednictwem platformy.

Eksperci z banku Barclays szacują, że subskrypcja Clubcard Plus może przynieść Tesco wzrost obrotów o 2,5 proc, co byłoby znaczącym zyskiem, biorąc pod uwagę specyfikę brytyjskiego rynku. Powołują się w tym miejscu na przykład francuskiej sieci Casino, która uruchomiła płatną wersję swojego programu Casino Max w czerwcu tego roku. Klienci płacą 10 euro miesięcznie i otrzymują w zamian 10% zniżki na zakupy. Program ma już 100 tys. subskrybentów i jak przekonuje sieć, kupują oni więcej niż wcześniej.

Również sieć Real wprowadza w Niemczech program inspirowany Amazon Prime. Nazywa się on Real Pro - za opłatą 69 euro rocznie członkowie otrzymują 20 proc. zniżki na ofertę FMCG i 10 proc. zniżki na alkohol. Sieć twierdzi, że chce w ten sposób nagrodzić swoich najbardziej lojalnych klientów.

Na razie są to jedyni europejscy detaliści posiadający płatny program lojalnościowy, ale inne sieci supermarketów również pracują nad udoskonaleniem swoich koncepcji. Portal powołuje się tutaj na belgijską grupę Colruyt, czy rozwiązania Intermarche, która daje klientom 5 proc. zniżki na owoce. Podobnie jest z resztą w przypadku Delhaize - klienci dostają 20 proc. zniżki na zdrowe produkty, jeśli zarejestrują swoją kartę online. Eksperci portalu przekonują, że nadszedł czas lojalności 2.0 - konsumenci będą w stanie zapłacić za uczestnictwo w programie lojalnościowym, jeśli przyniesie im to wymierne korzyści.

Więcej na retaildetail.eu

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.