19.03.2020 / 14:59
StoryEditor

Handel spożywczy przetrwa epidemię koronawirusa, ale bardzo dużo się zmieni

Bartosz Bolecki, Retail Business Unit Director w firmie PMR (PMR)
– Rynek spożywczy w Polsce nie ucierpi znacząco na epidemii koronawirusa. Wielkie sieci handlowe mogą na niej nawet zyskać. Z pewnością zyska rynek e-grocery. Mniejsze sklepy – o ile przetrwają – zyskają silny impuls do poszukiwania silnych partnerów franczyzowych. Ucierpią plany rozwojowe sieci handlowych. Jeśli kryzys się pogłębi i potrwa długo, konsumenci mogą powrócić do dawnych nawyków – komentuje do portalu wiadomoscihandlowe.pl Bartosz Bolecki, Retail Business Unit Director w firmie PMR.

Bartosz Bolecki z firmy PMR w komentarzu dla serwisu wiadomoscihandlowe.pl zwraca uwagę, że firmy zajmujące się handlem artykułami spożywczymi są w stosunkowo dobrej sytuacji, p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.11.2025 / 15:44
StoryEditor
Dino wypada słabiej od Biedronki i Żabki. Co się zacięło w maszynce z Krotoszyna?
Na zdj. Dino w Siedlcach (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Analitycy Noble Securities negatywnie oceniają zaraportowane przez Dino Polska dane finansowe za trzeci kwartał. Wyniki okazały się bowiem niższe od prognoz tego domu maklerskiego oraz od rynkowego konsensusu. "Szczególnie mocno negatywnie zaskakuje sprzedaż, przede wszystkim w odniesieniu do konkurencji" - czytamy.

"Znając opublikowane wyniki Żabki i Biedronki od Dino należało oczekiwać dynamik sprzedaży na poziomie 20-21 proc. i LfL około 7 proc. Tymczasem Lfl na poziomie 4,4 proc. jest...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.12.2025 / 11:14
StoryEditor
Gorące wyprzedaże w Carrefourze. Francuska sieć może opuścić kolejny rynek
Pezesa Carrefoura nie kryje, że jego celem jest znaczne zwiększenie rentowności grupy, co może oznaczać skupienie się na trzech kluczowych rynkach (fot. Shutterstock)

Alexandre Bompard, prezes Carrefoura, ostro zabrał się za zwiększenie rentowności grupy. Żeby osiągnąć ten cel, jest gotów poświęcić nie tylko Polskę. Carrefour może też wycofać się z działalności na innym europejskim rynku, na którym jest obecnie numerem 3.

Carrefour analizuje swoje operacje w Belgii pod kątem ewentualnej sprzedaży – informuje portal retaildetail.eu, powołując się na doniesienia belgijskich biznesowych gazet De Tij...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06. grudzień 2025 09:01