14.06.2021/15:52

Koncentracja w niemieckim handlu detalicznym przybiera na sile

Obroty 30 największych graczy w niemieckim handlu spożywczym wzrosły w 2020 roku aż o 10 proc., przekraczając nieznacznie 264 mld euro. 223 mld euro z tej kwoty przypadło na samą żywność, co jest wynikiem lepszym rok do roku o 8,2 proc. 

Limit 8 bezpłatnych artykułów został wyczerpany.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Najważniejsze informacje z branży;
  • Archiwum blisko 40 000 profesjonalnych tekstów;
  • Wywiady, opinie i pogłębione analizy pomagające w codziennej pracy
Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Jach 15.06.2021

    "koncentracja" i "niemiecki" w jednym zdaniu!!
    Brawa!!!

  • Nnnwnnnn 15.06.2021

    W Niemczech to tak naprawdę jest oligarchat w handlu spożywczym. Kilka wielkich koncernów handlowych i produkujących spożywke przejęło całe państwo. I w każdym dyskoncie praktycznie te same produkty, jedynie w hipermarketach jest już duża różnorodność, większy asortyment. Ciekawostka w mniejszych (5-10 tys ludności) miejscowościach jest np jeden market lub dyskont na całą miejscowość, czasem jeszcze 1 piekarnia, apteka i ... pełny monopol, w miejscowości kolejnej np w odl 5km a nawet większej dopiero sklep konkurencji. Tak się poukładali, raz tego koncernu, potem kolejny koncern itd. Mały handel praktycznie tam nie istnieje (Polacy może powinni się zainteresować np sklepami conwenance, tylko szanse na wbicie się tam chyba też zerowe). W Polsce takie coś jest nie do pomyślenia, nawet na wioskach zazwyczaj jest po kilka małych sklepików.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także