21.02.2017/10:37

Lidl oddaje pole w e-handlu żywnością

Planet Retail potwierdza, że po rezygnacji Svena Seidla z funkcji prezesa Lidl zawiesza prace nad projektem Lidl Express, w ramach którego firma miała rozwijać usługę click&collect dedykowaną dla handlu artykułami spożywczymi. Może to oznaczać brak długofalowej wizji w tym obszarze. E-handel świeżą żywnością to kosztowna inwestycja, a Lidl wydaje się oddawać pole takiej konkurencji jak Rewe czy Amazon.

Głównym powodem zmartwienia dla szefów koncernu wydają się obecnie wysokie koszty i duże trudności związane z e-handlem świeżą żywnością. Oficjalnie detalista ogłosił, że po dogłębnym zbadaniu zagadnienia i analizie programu pilotażowego podjęta została decyzja o odstąpieniu od przejścia z pilotażu do fazy operacyjnej.

Na łamach lokalnej gazety niemieckiej Heilbronner Stimme koncern poinformował, że pod nowym kierownictwem zamierza się skoncentrować na ekspansji międzynarodowej już funkcjonujących serwisów e-commerce, w których oferta handlowa ograniczona jest do towarów non-food oraz wybranego asortymentu artykułów suchych. Takie serwisy działają obecnie w Niemczech, Belgii i Holandii.

Projekt Lidl Express miał według wcześniejszych założeń wystartować w grudniu ub.r. Termin był kilka razy przekładany, a po rezygnacji Sven Seidla obecny zarząd firmy zdecydował o jego wstrzymaniu do odwołania.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.