27.10.2016/08:20

Lidl podgryza markowych liderów

Po raz pierwszy w Polsce sieć handlowa wysyła do konsumentów jasny komunikat, że kupując markowe produkty, przepłacają. W kampanii „Sprytnie i tanio kupować marki Lidla” niemiecki dyskont bije w liderów rynku i usiłuje sterować opinią publiczną, wprowadzając wojnę cenową na kolejny poziom.

Większość konsumentów potwierdziła: smak produktów marek własnych Lidla jest porównywalny bądź lepszy od smaku artykułów znanych marek – ogłosił na początku września dyskonter. Lidl, a właściwie popularna prezenterka Dorota Wellman wyjaśnia, że markowe serki, kabanosy,soki, czekoladę czy kawę kupują „gapcie”, którzy dali się złapać na kolorowe opakowanie czy wielkie logo. Innymi słowy, ludzie niezorientowani, którzy przepłacają. A przecież można kupować sprytnie i tanio w Lidlu, gdzie równie dobre produkty są dużo tańsze.

Misja Doroty Wellman

Dla Doroty Wellman udział w tej akcjijest najwyraźniej czymś więcej niż tylko kontraktem reklamowym. Prezenterka ma misję: – Poprzez moje zaangażowanie w kampanię chcę przekazać ludziom, że mają wybór, ale nie między jakością i ceną, gdyż mogą mieć te rzeczy razem i nie muszą za to słono płacić. Wiele osób o tym nie wie i dlatego tu jestem – chcę powiedzieć ludziom, że mogą mieć dwa w jednym – czytamy w komunikacie prasowym. Oprócz misji jest też dowód społecznej słuszności. Bo skoro większość ze 170 respondentów, mieszkańców sześciu miast – taka była próba badawcza – uznała, że produkty z Lidla są równie smaczne jak te markowe lub lepsze, to większości Polaków też będą smakować. Nie może być inaczej, skoro badanie przeprowadziła instytucja zaufania publicznego, renomowany instytut badawczy GfK Polonia. Sprytnie, tym bardziej że nagłaśniając wyniki badania, sieć zręcznie lawiruje między smakiem a jakością. 

Stempel instytutu badawczego

GfK Polonia przeprowadziła tzw. ślepy test – respondenci nie znali ani marek, ani produktów, które dostali do spróbowania. Każdy oceniał pod względem smaku dwa wyroby – markowego lidera i marki własnej Lidla. Agencja przebadała w ten sposób artykuły z siedmiu kategorii. Z produktów dostępnych w Lidlu były to serki Pilos, soki Solevita, kabanosy Pikok, kawa Bellarom, herbaty Lord Nelson i czekolady Fin Carre; z markowych – serek Danio waniliowy, sok pomarańczowy Tymbark, kabanosy Exclusive Tarczyński, czekolada Alpen Gold, kawa Lavazza Qualita Oro i herbata Lipton Yellow Label Tea.

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • hh 07.11.2016

    von z Polski !!!!!!!!!!!!!

  • Dorota 04.11.2016

    Apel do Pani Doroty Welman !!! proszę zrezygnować kampani [usunięte przez administratora] !!!! Nie chcemy ich w Polsce!! Są w Polsce inne zródłą dochody .

  • klient z Wielkopolski 29.10.2016

    Kiedy LIDL będzie umieszczał na produktach pod swoją marką KOMPLETNE DANE PRODUCENTA towaru? Kupiłem dzisiaj makaron Italiamo i napisano tylko, że wyprodukowano we Włoszech. JA CHCĘ WIEDZIEĆ gdzie i kto dokładnie ten towar wyprodukował!

  • olala 28.10.2016

    Wszystko fajnie w tej kampanii, tylko że smak jest jednym z kryteriów wyboru. Konsument świadomy przeczyta etykietę na kabanosach Lidla i ich nie wybierze, bo choć tak samo smaczne i tańsze, to jednak będą niższej jakości niż produkty innych firm. Dla mnie ma znaczenie również zawartość mięsa w mięsie na przykład...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.