02.11.2016/06:26

Lidl powinien wejść w e-grocery w krajach Europy Środkowej i Wschodniej

Lidl wprowadzi wkrótce do oferty swojego sklepu internetowego w Niemczech produkty świeże. To przełom w działalności sieci w obszarze e-commerce, która dotychczas przez internet sprzedawała jedynie produkty non-food. Zdaniem analityków portalu planetretail kolejnym krokiem Lidla powinno być wejście z ofertą spożywczą on-line na perspektywiczne rynki Europy Środkowej i Wschodniej.

Jak poinformował “Manager Magazin” sieć Lidl rozpocznie na początku grudnia w swoim sklepie internetowym testową sprzedaż świeżych i mrożonych produktów spożywczych. Będą one dostępne najpierw dla klientów w  Berlinie i okolicach. Produktami odbioru zamówionych towarów będą sklepy Lidla.

Dotychczas największa część obrotów Lidla w biznesie internetowym była generowana ze sprzedaży odzieży i elektroniki, a produkty spożywcze były niewielkim dodatkiem do oferty.

Zdaniem ekspertów portalu planetretail jeśli doniesienia o wejściu Lidla w e-grocery są prawdziwe, to jest to ruch obronny. Niemiecki operator nie może pozwolić żeby konkurenci, tacy jak np. Amazon, czy REWE zdobyli mocną pozycję na tym rynku i wyprzedzili go na tym polu.

Według analityków jeśli testy konceptu e-grocery w Berlinie i okolicach wypadną pomyślnie, to Lidl powinien jako pierwszy dyskonter rozwinąć handel żywnością przez internet na bardzo perspektywiczne rynki Europy Wschodniej i Środkowej, w tym Polski.

Przypomnijmy, że już kilka miesięcy temu Lidl oficjalnie poinformował o inwestycji w centrum dystrybucyjne dedykowane działalności e-commerce na terenie Czech. Można się jedynie domyślać, że inwestycje logistyczne w Polsce, są także realizowane pod kątem uruchomienia sprzedaży internetowej w przyszłości.

Jednak przedstawiciele polskiego oddziału sieci Lidl nigdy wprost nie potwierdzili, że pracują nad uruchomieniem ramienia e-commerce na krajowym rynku. Zwykle w komentarzu informowano, że firma uważnie przygląda się temu, co dzieje się na rynku handlu internetowego, ale żadne decyzje nie zostały podjęte.

Warto tutaj dodać, że klika dni temu Michael Aranda, CEO Lidla w Hiszpanii poinformował, że bada możliwości uruchomienia sklepu internetowego na hiszpańskim rynku. Jednocześnie zaznaczył, że nie ma wyznaczonej daty uruchomienia takiego projektu. Podkreślił też, że Grupa Schwarz, której częścią są sieci Lidl i Kaufland stworzyła specjalną grupę menadżerów, którzy przygotowują grupę do wejścia w biznes e-commerce.

Kaufland uruchomił już testową sprzedaż internetową w Niemczech, a teraz przygotowuje się do rozwijania biznesu w pozostałych krajach, m.in. w Polsce. Pierwszym krokiem do rozwoju e-sklepu było wprowadzenia na kilku rynkach aplikacji mobilnej, która pozwala przeglądać ofertę promocyjną, a także tworzyć listy zakupów.

Grupa Schwarz zarządza w Polsce siecią ponad 600 Lidl i ponad 200 supermarketów Kaufland.

Źródło: Manager Magazin / planetretail / wiadomoscihandlowe.pl

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.