15.12.2017/11:06

Online i offline... jak pogodzić dwa światy w jednym sklepie?

Sieci handlowe szukają innowacyjnych sposobów na przyciągnięcie klientów. To wpływa na centra handlowe. - Ich istnienie nie zależy od decyzji o wprowadzeniu lub niewprowadzeniu zmian – ponieważ to jest oczywiste, ale od kierunku tych zmian - mówi w rozmowie z wiadomoscihandlowe.pl Agata Czarnecka, zastępca dyrektora, Dział Doradztwa i Badań Rynku, CBRE.

Jak tłumaczy Agata Czarnecka, rosnące znaczenie sprzedaży internetowej wywiera presję na sieci handlowe prowadzące działalność w tradycyjnych punktach sprzedaży. - Wymóg integracji handlu elektronicznego z handlem tradycyjnym to jedno z najpoważniejszych wyzwań, przed jakimi stoją właściciele i zarządcy centrów handlowych - mówi ekspertka.

Jedną z kwestii spornych jest zjawisko "showroomingu". - Czyli oglądania towaru w sklepie fizycznym i kupowania go w internecie - dodaje Agata Czarnecka.

Centra handlowe borykają się również ze spadkiem liczby odwiedzających punkt sprzedaży oraz spadkiem obrotów. Z drugiej strony mogą skorzystać na innym zjawisku, określanym jako "webrooming". - Polega on na oglądaniu towaru w internecie, po czym dokonywaniu zakupu w sklepie tradycyjnym - tłumaczy przedstawicielka CBRE.

- Wprowadzając innowacje do swoich usług, sieci sklepów tradycyjnych będą mogły wzmocnić swoją pozycję wobec konkurencji z sektora e-commerce i m-commerce, która ciągle zwiększa udział w rynku. Innowacje sieci handlowych przybierają różne formy, takie jak korzystanie z nowych technologii do oglądania i kupowania produktów. Najemcy i właściciele obiektów handlowych muszą zacząć myśleć nieszablonowo, tak aby móc znaleźć nowe sposoby przyciągania klientów - dodaje Agata Czarnecka.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.