28.01.2021 / 18:15
StoryEditor

Pandemia niszczy branżę mięsną. Perspektywy nie są optymistyczne

W zeszłym roku przeciętne spożycie mięsa na jedną osobę wyniosło 61 kg wobec 76,9 kg w 2018 r. (fot. Łukasz Rawa)
Przetwórstwo mięsa należy do najmocniej dotkniętych przez pandemię COVID-19 gałęzi branży spożywczej. To przede wszystkim efekt restrykcji sanitarnych nałożonych na krajową i unijną branżę gastronomiczną, odgrywającą ważną rolę w popycie – wynika z przygotowanego przez Bank Pekao raportu „Przetwórstwo mięsa. Charakterystyka branży, bieżące trendy i perspektywy rozwojowe”.

Każdy z segmentów branży mięsnej radzi sobie z obecną sytuacją na swój sposób. W branży drobiarskiej widoczne są głębokie spadki cen produktów. Jak podają analitycy Pekao, w lis...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.09.2025 / 10:02
StoryEditor
Ukraińska Harna Knyharnia wchodzi do Warszawy. Oto gdzie ruszy pierwszy sklep

Harna Knyharnia, księgarnia online sprzedająca głównie książki ukraińskich wydawnictw, otworzy niebawem swój pierwszy sklep stacjonarny w Warszawie. Popularny wśród ukraińskiej społeczności w Polsce detalista jak dotąd prowadził fizyczne księgarnie tylko w Poznaniu.

Pierwsza Harna Knyharnia (Гарна Книгарня) w stolicy otwarta zostanie 1 października w centrum handlowym Blue City. Dotychczas klienci tej firmy mogli robić zakupy ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.09.2025 / 18:35
StoryEditor
Karta Żabka w prezencie dla bliskich lub pracowników. Największa sieć sklepów convenience idzie śladem dyskontów i hipermarketów
Wprowadzona przez sieć Żabka karta podarunkowa może mieć trzy profile, w tym jeden pod kawoszy (fot. materiały prasowe)

Sieć Żabka wprowadza do swojej oferty nowy produkt, adresowany zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Jest nim karta podarunkowa w trzech odsłonach. Za co będzie można nią zapłacić?

Sieć Żabka uznała, że jej sklepy są już na tyle szeroko dostępne produkty w nich oferowane na tyle pożądane, że może wprowadzić do oferty karty podarunkowe. Umożliwiają one za...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. wrzesień 2025 20:49