28.10.2019/08:55

Polacy kupują coraz więcej dań bez mięsa. Wkrótce wprowadzi je Żabka

Żabka w 2020 r. wprowadzi do swojej oferty gastronomicznej wegetariańskie hot-dogi - donosi "Rzeczpospolita". Sieć sklepów zamierza skorzystać na trendzie wege, który przekłada się na zmiany w diecie coraz większej liczby Polaków.

Jak zdradza w rozmowie z dziennikiem Jerzy Roguski, dyrektor handlowy Żabki, sieć pracuje już obecnie nad produktem, "który ma zastąpić mięso w hot-dogu". Wyrób ten ma zapoczątkować "zupełnie nową kategorię dań" w sieci Żabka.

Według raportu Pyszne.pl, już 1 mln Polaków to wegetarianie lub weganie. Mało tego, kolejne 2 mln naszych rodaków ma w planach odejście od produktów mięsnych. A przynajmniej tak to wygląda na poziomie deklaratywnym. Z kolei badania IQS wykazały, że 43 proc. Polaków chce ograniczać spożycie mięsa.

Polacy przepytani w badaniu Pyszne.pl zadeklarowali, że główną przyczyną ograniczania przez nich spożycia mięsa są wątpliwości co do jego jakości (54 proc.). Mniej więcej to trzeci respondent wskazał odpowiedzi typu: "szeroka oferta zamienników", "oferta w restauracjach", "to pomoże schudnąć", albo "ideologia, poglądy".

"Rzeczpospolita" podkreśla, że w samej tylko sieci sklepów Ikea już co dziesiąty hot-dog sprzedawany jest w wersji bezmięsnej. Rosnącą popularność tego typu produktów dostrzega także Grupa Lotos.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Karol 31.10.2019

    Super, brawo żabka.

  • Pozhoga 28.10.2019

    Od samego patrzenia na to, co na zdjęciu robi się niedobrze. Czy wegetarianie nie mogą powymyślać jakiś swoich nazw ? Ciągle tylko udają, że jedzą smalec, pasztet, hot dogi: produkty, które nie mają nic wspólnego z tymi, pod które się podszywają.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.