16.02.2022 / 15:34
StoryEditor

Aż 42 proc. Polaków chce wprowadzenia regulowanych cen żywności w związku z wysoką inflacją!

Czy wysoka inflacja będzie przejściowa? (fot. Shutterstock)
Z sondażu Uce Research i Syno Poland na zlecenie Wyborcza.biz wynika, że 41,7 proc. Polaków opowiada się za tym, aby w obecnej sytuacji gospodarczej rząd wprowadził ceny maksymalne na produkty spożywcze dostępne w sklepach.

Wprowadzenia cen maksymalnych chcą głównie osoby w wieku 36-55 lat. 

Na pytanie, czy w obecnej sytuacji gospodarczej rząd powinien wprowadzić ceny maksymalne na produ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.08.2025 / 16:26
StoryEditor
Kaufland przechytrzy Biedronkę i Lidla. Sieć wie, jak przekonać klientów, aby ominęli sklepy konkurentów i jechali prosto do jej supermarketów
Logo sieci Kaufland (Shutterstock)

Stefan Hoppe, do sierpnia prezes Kaufland Polska, obecnie szef Kaufland Niemcy, mówi o tym, na jakie produkty chce stawiać polski oddział sieci, w jaki sposób budować rozpoznawalność i lojalność w oczach konsumenta oraz jak przyciągnąć nowe grupy kupujących.

Wywiad ze  Stefan Hoppe został opublikowany na portalu wiadomoscihandlowe.pl w pełnej wersji na początku maja 2025 r. Możesz przeczytać go tutaj.

Czy w jakiejś dającej si...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.08.2025 / 13:50
StoryEditor
Wyprawka szkolna 2025. Sprawdzamy czym klientów kuszą największe sieci sklepów
Wyprawka szkolna 2025. Sprawdzamy czym klientów kuszą Lidl, Aldi, Kaufland, Carrefour i Biedronka

Wyprawka szkolna jest coraz droższa, więc rodzice szukają promocji na artykuły papiernicze. A sieci handlowe chętnie organizują akcje sprzedażowe, aby przyciągnąć klientów do swoich sklepów. Dlatego sprawdzamy jakie są promocje i ceny na plecaki, piórniki i zeszyty w popularnych sieciach handlowych. Czym klientów kusi Lidl, Aldi, Kaufland, Carrefour i Biedronka?

W artykule przeczytasz:

  • Jak rosną wydatki na wyprawkę szkolną?
  • Jaką ofertę przyborów szkolnych mają sieci: Lidl, Aldi, Kaufland, Carrefour i Biedronka?
  • Do kiedy trzeba złożyć wniosek o 300 plus w programie Dobry start?

Rosną wydatki na wyprawkę szkolną

Najnowsze badanie PayPo pokazują, że wydatki na wyprawkę szkolną rosną. Największa grupa respondentów (36 proc.) zamierza wydać na ten cel od 251 do 500 zł na jedno dziecko. Łącznie aż 57 proc. badanych rodziców wskazało, że ich wydatki na wyprawkę szkolną wyniosą od 251 do 750 zł.

Badanie PayPo wskazuje też, że 1/3 rodziców jest przekonana, że w tym roku zapłacić więcej za wyprawkę szkolną niż przed rokiem. Wśród osób, które spodziewają się wzrostu kosztów, 39 proc. przewiduje, że zapłaci o 100–200 zł więcej niż rok temu. Dla 22 proc. będzie to wzrost rzędu 201–300 zł, a 14 proc. zakłada zwiększenie wydatków o 301–400 zł.

To pokazuje, że dla większości rodzin kompletowanie szkolnej wyprawki stanowi coraz większe obciążenie finansowe. Dlatego wielu z nich poszukuje przyborów szkolnych podczas promocji w sklepach. A największe sieci handlowe chętnie wykorzystują  wyprawkę szkolną jako sposób na przyciągnięcie klienta. Jak to robią poszczególne sieci?

Wyprawka szkolna w Lidlu – 15 przyborów szkolnych w jednym zestawie

– Tegoroczna oferta „Back to School” będzie w sprzedaży od poniedziałku 21 lipca. Jak co roku, przygotowaliśmy szeroki wybór artykułów szkolnych w atrakcyjnych cenach, które pomogą w skompletowaniu wyprawki i dobrym rozpoczęciu nowego roku szkolnego – zaznacza Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 84% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. sierpień 2025 14:27