18.02.2020/07:00

Pracownicy na wagę złota – dlaczego odchodzą?

Kiedy mierzy się korelację z satysfakcji z pracy z poszczególnymi jej składowymi, relacja z menedżerem i zespołem wiodą prym przed możliwościami rozwojowymi i wynagrodzeniem. To słabe relacje zwykle są początkiem rozglądania się za nowym zajęciem. Pracowników warto doceniać nie tylko finansowo. Oto jeden ze sposobów.

Jeśli na większość z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco to znaczy, że masz gotowość do znalezienia rozwiązań. Deficyt ludzi na rynku będzie się powiększał i każdy menedżer i przedsiębiorca dotkliwie odczuje ten brak w najbliższych latach. Zatrzymanie pracowników nie polega już tylko na dobrym wynagrodzeniu, ale zadbaniu o wysoką satysfakcję z pracy.

To od Ciebie oczekuje się więcej. Zasłanianie się brakiem puli na wynagrodzenia czy narzędzi hr-owych nie pomoże. Ostatecznie jesteś Ty, Twój zespół, wasze relacje i wasze wyniki, za które odpowiadasz. To Tobie ludzie zaufali na etapie rekrutacji i od Ciebie odejdą, gdy nie sprostasz wyzwaniu menedżerskiemu, którym jest utrzymanie zespołu w kondycji, która pozwoli osiągnąć cele mimo zmian i wyzwań. Kiedy mierzy się korelację z satysfakcji z pracy z poszczególnymi jej składowymi, relacja z menedżerem i zespołem wiodą prym przed możliwościami rozwojowymi i wynagrodzeniem. Mimo, że zadowolenie z wynagrodzenia jest zazwyczaj najniżej oceniane jego wpływ na odejście zaczyna odgrywać rolę tam, gdzie nie ma silnych relacji z przełożonymi oraz kolegami z pracy. To słabe relacje zwykle są początkiem rozglądania się za nowym zajęciem.

Jak zbudować relacje ze swoimi ludźmi?

Podstawą budowania relacji jest wymiana. Ty coś dajesz i coś dostajesz. Im wymiana intensywniejsza, tym więź silniejsza. Teoretycznie w każdej pracy się to zgadza pracownik dostaje wynagrodzenie, a pracodawca czas i umiejętności. A jednak ta wymiana nie tworzy więzi, bo nie jest osobista. Kiedy ktoś angażuje się w pracę i potrzebuje wymiany na poziomie osobistym i emocjonalnym. Co jest walutą menedżera w tej wymianie? Wiele osób dziwi się, że tak ważne jest okazywanie uznania, docenienie słowem i gestem, okazywanie zaufania, wsparcia, osobiste zaangażowanie w relacje, dbałość o osobę i zespół oraz lojalność w decyzjach personalnych. To one właśnie budują osobistą relację między Tobą a zespołem. Jak widzisz zarządzanie, które buduje trwałe relacje, dzięki którym ludzie chcą pracować z Tobą i dla Ciebie, wymagają osobistego zaangażowania. Jednocześnie nie możesz zrezygnować z pilotowania zadań i dostarczania wyników.

Jak to połączyć?

To wyzwanie każdego menedżera, dlatego Business Centre Club i 4 Business & People stworzyło narzędzie, które pozwoli nie tylko taką więź ustanowić i podtrzymać, ale też przenieść ją na inny poziom. Nie jest tajemnicą, że za każdym sukcesem menedżerskim stoją pracownicy, którzy realizują codzienne zadania z zaangażowaniem i energią. Dlatego podzielenie się sukcesem, docenienie pracowników, powiedzenie im publicznie „dziękuję” zmienia tak wiele. Uruchamia wymianę na innym poziomie, lokalizuje i sprawia, że więź staje się zarówno zawodowa i merytoryczna jak i osobista.

Jak dołączyć do tych, którzy doceniają i budują konstruktywne relacje?

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • morenka 29.02.2020

    Problem staje się coraz poważniejszy. W tej chwili pracy jest coraz wiecej, ale właśnie... pracowników chetnych coraz mniej. Ludzie przychodza, za chwile odchodza, co wynika tez oczywiscie z warunków jakie dostaja w firmie. Specjalisci są na wage złota, dlatego powinno sie o nich specjalnie zabiegać zwłaszcza dodatkami do pencji przykladowo kartami sportowymi, profitami od zleceń a zwłaszcza modnymi w ostatnim czasie pakietami medycznymi medicover. Ludzie oczekuja tego co rzeczywiscie przyda im sie w życiu, a taka stała opieka lekarska i diagnostyka to potrzebny benefit

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.