22.03.2016/16:20

Przed Wielkanocą koszyk zakupowy w Netto wzrasta o kilkanaście procent

Przed świętami Wielkanocnymi kupujemy więcej, nasze oczy przeszukują półki w poszukiwaniu produktów charakterystycznych dla Wielkanocy, a do koszyka częściej niż zazwyczaj wkładamy artykuły premium - twierdzi Netto Polska.

Przed świętami Wielkanocnymi koszyk rośnie o ok.15 proc. – W tym okresie klienci wydają zdecydowanie więcej niż przeciętnie; koszyk zakupowy w Netto wzrasta w tym okresie nawet o kilkanaście procent – mówi Daniel Grabka, dyrektor zakupów Netto Polska.

Jak się okazuje, wielkość naszych wydatków zależy także od tego, czy święta wielkanocne są w marcu czy kwietniu. Nasze świąteczne wydatki w dużym stopniu warunkuje termin.

Jeśli Wielkanoc wypada w marcu, wydajemy mniej, niż gdyby miała miejsce w kwietniu. W marcu świąteczny stół zastawiamy także bardziej ciężkostrawnymi potrawami – kupujemy więcej mięs, wędlin oraz ciast.  W kwietniu do koszyka wkładamy więcej owoców i warzyw, różnego rodzaju nowalijek, ziół, przypraw, kwiatów i ozdób świątecznych. Późniejsze święta łączą się także z początkiem sezonu ogrodowego i grillowego.

Wzmożony ruch związany z Wielkanocą można zaobserwować już na 2-3 tygodnie przed świętami. Największe oblężenie sklepy spożywcze przeżywają właśnie teraz, tj. w tygodniu bezpośrednio poprzedzającym Wielkanoc, kiedy sprzedaż w sklepach rośnie o ok. 25 proc.

Przed Wielkanocą notuje się wzmożone zainteresowanie produktami premium oraz zainteresowanie klientów nowymi smakami. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie, wiele sieci spożywczych wprowadziło marki premium. W tegorocznej wielkanocnej ofercie Premieur sieci Netto znaleźć można m.in. egzotyczne sosy Curry, dojrzewającą szynkę Jamon, marynowanego łososia, szwajcarskie czekolady.W tym czasie do naszych koszyków częściej niż zazwyczaj wkładamy również alkohole z tak zwanej wyższej półki. Rodzinne spotkania przy świątecznym stole powodują, że chcemy zaoferować bliskim produkty najwyższej jakości.

W wielkanocnym koszyku nie może zabraknąć majonezu. Netto – w ślad za potrzebami klientów – stawia na regionalizację i konsekwentnie wydłuża półkę z majonezami. Przed Wielkanocą Polacy coraz chętniej szukają także nowych sosów smakowych. W tym segmencie nie boimy się eksperymentów. Netto – poza tradycyjną ćwikłą i chrzanem – proponuje klientom wiele nowych produktów takich jak: kremy smakowe, sosy borówkowe czy żurawinę błotną.

Netto Polska to trzeci dyskonter w Polsce. Firma ma ponad 350 sklepów i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5000 osób. Sieć jest dobrze znana w południowej, zachodniej, północnej i środkowej Polsce. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje ok. 95 procent produktów oferowanych przez polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii, Szwecji, Niemczech i Wielkiej Brytanii.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.