28.05.2020/17:22

Przez pandemię Polacy wybierają rozwiązania bezkontaktowe i samoobsługowe [DANE]

O 38 procent wzrosła ilość bezkontaktowych dostaw w okresie pandemii koronawirusa w porównaniu do czasu przed nią. Z kolei o 23 proc. Zwiększyło się wykorzystanie kas samoobsługowych.

Dane pochodzą z badań Salesforce Research Consumer i Salesforce Workforce Research. Ponadto o 37 proc. wzrosła liczba płatności elektronicznych. Ma to przede wszystkim związek ze wzrostem o 23 proc. zakupów przez Internet do odbioru osobistego w sklepie oraz wzrostem o 20 proc. w segmencie subskrypcji usług.

Handel elektroniczny jest niewątpliwym „zwycięzcą” w trudnych czasach. Tradycyjny handel odniósł spore straty. Jak podaje Salesforce Q1 Shopping Index z 2020 r. ogólna sprzedaż detaliczna w USA spadła w marcu o 8,7 proc. w stosunku do ubiegłego roku (w Polsce według GUS zmniejszyła się w tym czasie o 9 proc. rok do roku). Natomiast handel elektroniczny w tym czasie wzrósł średnio o 20 proc., a w okresie od początku pandemii do końca marca zakupy w sklepach internetowych wzrosły o 200 proc.

Co istotne, największym powodzenie wśród klientów cieszyła się opcja zakupów w sieci z odbiorem w fizycznym sklepie. Detaliści oferujący zakupy online i odbiór w tym systemie osiągnęli największe wzrosty przychodów z e-commerce w czasie pandemii. Według danych z Salesforce Shopping Index w I kwartale br. sklepy oferujące model zakupów z opcją odbioru w sklepie zwiększyły sprzedaż o 27 proc., w porównaniu do 13 proc.wzrostu sklepów nieoferujących takiego rozwiązania.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Klient 28.05.2020

    Wiecej kas samoobslugowych!!!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.