18.07.2018/15:48

Specjał ma już Rabat Detal. Co dalej? - wywiad z Krzysztofem Tokarzem i Markiem Szybalskim

Krzysztof Tokarz: Czy sama transakcja przełoży się na wzrost obrotów Specjału? Z pewnością tak, natomiast nie jest to absolutnie naszym podstawowym celem. W tym kontekście warto wspomnieć, że sprzedaż LfL Specjału rośnie rok do roku o ponad 15 proc. Jest to bardzo duży przyrost i stanowi on ogromne wyzwanie dla firmy, jeśli chodzi o logistykę i transport. Nie muszę wspominać o obecnej sytuacji na rynku pracy. Zachowanie standardów serwisowych wymaga dziś dużej pracy. Zatem wzrost sprzedaży nie jest dla nas celem samym w sobie. Specjał jako grupa kapitałowa postrzega cały rynek jako rynek detaliczny – od lat powtarzam, że hurt bez detalu nie ma racji bytu – warunkiem powodzenia biznesu jest bardzo mocna synergia pomiędzy hurtem a detalem, czy to franczyzowym, czy własnym. Sam hurt dzisiaj jeszcze może być opłacalny, ale przy tak szybko zmieniającym się rynku trudno powiedzieć, jak długo jeszcze to potrwa.

Połączenie kapitałowe Rabatu z PGD, która specjalizuje się w kategorii kosmetyków i chemii gospodarczej, to naturalna okazja do nawiązania współpracy w zakresie dystrybucji. Czy są plany w tym kierunku? Czy z PGD może się udać to, co nie wypaliło z Delko?

Krzysztof Tokarz: Ja osobiście bardzo wierzę w projekt budowy bardzo mocnego podmiotu gospodarczego, łączącego te branże. Taki projekt powinien mieć miejsce w Polsce. To chyba jedyna droga dla polskiego biznesu. Nikogo dziś nie stać – ani Specjału, ani PGD, ani innych firm – na wchodzenie od zera w inne branże. Dlatego uważam projekt Polski Handel za sensowny i potrzebny, mam nadzieję, że przy okazji współpracy w ramach Rabatu Detalu uda nam się go reaktywować wraz z Polską Grupą Drogeryjną.

Czy Rabat Detal wnosi do GK Specjał znaczące dodatkowe przychody?

Marek Szybalski: Rabat Detal jest systemem franczyzowym, który jest organizatorem struktury dostaw, ale sam nie jest dostawcą, świadczy jedynie usługi. Jako swego rodzaju integrator zakupowy wnosimy do grupy kapitałowej znaczące dodatkowe obroty, rzędu ok. miliarda złotych rocznie w cenach zakupu. To jest dodatkowy potencjał rynkowy, jaki wnosimy. Są to jednak przepływy finansowe rozliczane bezpośrednio pomiędzy dystrybutorami, w tym Specjałem, a sklepami. Współpraca Rabatu i Specjału oznacza zatem wzajemne zwiększenie potencjału zakupowego w relacjach z producentami, w kontekście dostaw poszczególnych grup towarowych.

(…)

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Boss 18.07.2018

    Pociągną jeszcze z 5-7 lat. To jest poczatek końca.

  • Franczyzobiorca 18.07.2018

    Niestety ale sklepow ubywa na potęgę a sieć Rabat czy nasz sklep to w 80 % sklepy do zamknięcia ( tzw. Sklepy bez przyszłości)
    Niestety ale czas sieci franczyzowych miękkich idzie ku końcowi.
    Specjał również to widzi i dla tego jeszcze medialnie „łączy spółki”
    Smutny ten polski handel, który ma się ku końcowi.
    Niestety.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.