15.11.2016/10:04

Stokrotka zwiększyła sprzedaż. Ma już ponad 350 sklepów w Polsce

Na koniec września br. w Polsce działało 358 sklepów pod szyldem Stokrotka. To o 59 placówek więcej, niż rok wcześniej, a zarazem o 10 więcej, niż po pierwszym półroczu 2016 r. Sieć należąca do Emperia Holding może się także pochwalić wzrostem sprzedaży, w tym sprzedaży like-for-like.

Po trzech kwartałach br. w ramach sieci Stokrotka funkcjonowało 248 supermarketów i 70 marketów własnych Emperii oraz 40 sklepów prowadzonych na zasadzie franczyzy. Od początku roku kalendarzowego otwartych zostało 39 sklepów Stokrotka, a zamknięto osiem placówek działających wcześniej pod tym szyldem.

Średnia całkowita powierzchnia sklepów Stokrotka otwartych w trzech kwartałach br. to 466 mkw. Emperia przez dziewięć pierwszych miesięcy przeznaczyła 21,17 mln zł na inwestycje we własne otwarcia - to nieco mniej, niż przed rokiem.

Wyniki sieci w ujęciu like-for-like, wyliczone na bazie 240 sklepów Stokrotka czynnych na koniec 2014 r., uległy poprawie. W trzech kwartałach 2016 r. sprzedaż towarów w tychże placówkach wyniosła 1,395 mld zł w porównaniu z 1,320 mld zł w analogicznym okresie przed rokiem.

Biorąc pod uwagę cały segment detaliczny Emperia Holding, w trzecim kwartale odnotowano przychody rzędu 0,594 mld zł wobec 0,509 mld zł rok wcześniej. Oznacza to wzrost o niemal 17 proc. EBITDA wyniosła 11,48 mln zł w porównaniu z 7,73 mln zł przed rokiem (wzrost o niemal 50 proc.). Wynik całego segmentu zanotowany w III kwartale br. to 1,66 mln zł na plusie, wobec straty 774 tys. zł rok w analogicznym kwartale przed rokiem.

Narastająco, po trzech kwartałach br., segment detaliczny Emperii wygenerował przychody rzędu 1,78 mld zł (wzrost o 21,7 proc.). EBITDA wzrosła o 10,8 proc. do 34 mln zł, a wynik segmentu netto wyniósł 4,14 mln zł (rok temu 3,84 mln zł, co oznacza wzrost o niemal 8 proc.).

Właściciel Stokrotki, czyli Emperia Holding, w trzecim kwartale br. zanotował przychody ze sprzedaży na poziomie 605,8 mln zł wobec 519 mln zł przed rokiem. Zysk firmy w tym okresie wyniósł 16,4 mln zł, czyli dwukrotnie więcej niż przed rokiem, gdy oscylował w granicach 8,2 mln zł. Narastająco, od początku 2016 roku do końca września, przychody ze sprzedaży Emperii wyniosły 1,818 mld zł wobec 1,502 mld zł przed rokiem. Zysk w tym okresie spadł jednak z poziomu 37,3 mln zł do 34,8 mln zł.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.