31.05.2017/13:53

Tesco widzi efekty nowej strategii, ale na Wyspach

Według danych firmy Nielsen sprzedaż sieci Tesco na rynku brytyjskim (za 12 tygodni kończących się 20 maja 2017 r.) wzrosła o 2,2 proc. To jak pisze KamCity najlepszy wynik wśród tzw. wielkiej czwórki, czyli czterech największych sieci handlowych, których udziały przekraczają 10 proc. udziału w rynku.

W ciągu 12 tygodni kończących się 20 maja 2017 r. Tesco zwiększył sprzedaż o 2,2%, Morrisons - 1,4%, Sainsbury - 1,2%, zaś Asda zanotowała spadek o 0,1%. Nadal bardzo szybko rosną sieci dyskontowe Aldi i Lidl, których udziały w rynku brytyjskim zwiększyły się kolejno o 18,1 i 19,7 proc. Na sieć Aldi przypada 8,1 proc. rynku, zaś udziały Lidla to 5,4 proc.

Mike Watkins z Nielsena, który nadzoruje dział analiz firmy w obszarze brytyjskiego sektora detalicznego powiedział, że wzrosty sprzedaży w sklepach Tesco na Wyspach są efektem mocnego skoncentrowania się na klientach i ich zmieniających się potrzebach. Dodaje, że pozytywny efekt przyniosło ograniczenie asortymentu, a także nowa polityka promocyjna, która przyciągnęła nowych klientów i zachęciła ich do częstszych w wizyt w sklepach sieci.

Mike Watkins podkreślił, że podjęte przez Tesco wysiłki pozwoliły zmierzyć się z wyzwaniem jakim są spadające wydatki konsumentów w przeliczeniu na jedną wizytę.

Ekspert zaznaczył, że na wzrost sprzedaży miał także wpływ powrót inflacji. Jednak wyzwaniem dla detalisty będzie utrzymanie tego trendu poprzez zachęcanie klientów do zwiększenia wartości tygodniowego koszyka zakupowego.

Źródło: KamCity

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.