13.11.2021/09:00

Top 10 wiadomości tygodnia: Grupa Muszkieterów, Moya, Delikatesy Centrum, Pepco, DoorDash, Carrefour i Meta, PGZ Kupiec

Ten tydzień upłynął pod znakiem zapowiedzi nowych kierunków rozwoju w wielu segmentach handlu detalicznego – spożywczego i non food. W przypadku niektórych firm, tak jak Carrefour interesująca jest zapowiedź z Meta (nowa nazwa FB). Dużo się dzieje też w segmentach q-commerce i horeca. Zapraszam do przeglądu najciekawszych wydarzeń tygodnia. 

1. Sklepy Intermarche i Bricomarche pojawią się w każdym zakątku Polski - zapowiada szef Grupy Muszkieterów
- Cały czas planujemy rozwój Grupy Muszkieterów i otwieranie nowych placówek, które poszerzą obszar naszej działalności. Łączy się to również z nowymi modelami współpracy dla potencjalnych partnerów. Mamy nadzieję, że nasze szyldy będą obecne w każdym zakątku Polski - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów, operatora sieci sklepów Intermarche i Bricomarche.

2. Operator stacji paliw Moya przejmie 90 proc. udziałów w The Fuel Company
Nieco ponad 9 mln euro zapłaci firma Anwim - operator stacji paliw Moya - za nabycie 90 proc. udziałów w holenderskiej spółce The Fuel Company Holding, operatorze kart flotowych, który dostarcza karty paliwowe dla transportu międzynarodowego oraz obsługuje płatności za przejazdy drogowe na terenie Europy. Umowę w tym przedmiocie zawarto z BrickBuyBrick.

3. Eurocash sfinalizował przejęcie 49 proc. udziałów w Arhelanie. Sieć dołączy do struktur Delikatesów Centrum
Eurocash nabył we wtorek 49 proc. udziałów w sieci Arhelan. To finalizacja transakcji pierwotnie zapowiedzianej w marcu tego roku, na którą UOKiK wydał zgodę w październiku.

4. Pepco z nowym logo. Sieć odchodzi od wizerunku taniego sklepu, utrzymując przystępne ceny
Wszystkie nowo otwierane sklepy Pepco od października 2021 wyglądają zupełnie inaczej. Tylko w tym jednym miesiącu rebranding przeprowadzono w około 50 europejskich sklepach. Cały proces potrwa więcej niż jeden rok i obejmie nie tylko transformacje istniejących sklepów, ale również całą komunikację do klienta – dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. 

5. Lagardère Travel Retail otworzyło pierwszą kawiarnię So Coffee w nowym koncepcie
Wiele smaków - jedno So Coffee - pod tym hasłem sieć kawiarni So Coffee, należąca do grupy Lagardère Travel Retail, wprowadza zmiany identyfikacji wizualnej. 10 listopada w Galerii Jurajskiej w Częstochowie została otwarta pierwsza kawiarnia w nowej odsłonie - z odświeżonym logotypem i nowoczesną architekturą wnętrza.

6. Poczta Polska i Cainiao chcą skrócić "nawet do 10 dni" dostawy paczek z Chin do Polski
Poczta Polska i Cainiao, partnerzy biznesowi dostarczający rozwiązania logistyczne do obsługi zamówień AliExpress, usprawniają dostawy paczek e-commerce dla polskich użytkowników portalu. Poczta oferuje 48-godzinną dostawę paczek AliExpress Standard Shipping po dotarciu do Polski, co oznacza, że całkowity czas wysyłki transgranicznej z Chin może wynieść nawet 10 dni – to szacowany czas dostawy, przy średniej 15 dni.

7. DoorDash przejmie firmę Wolt za 7 mld euro. Wielka fuzja na rynku delivery i wielkie ambicje właścicieli
DoorDash i Wolt podjęły decyzję o fuzji. Amerykańska platforma zamawiania i dostaw jedzenia przejmie swojego odpowiednika z Finlandii, przejmując za kwotę ok. 7 mld euro wszystkie akcje Wolta, który jednak będzie nadal działał pod własnym logo.

8. Carrefour i Meta nawiązały strategiczne partnerstwo. Sojusz wesprze cyfrową transformację sieci w Polsce i ośmiu innych krajach
We wtorek 9 listopada Grupa Carrefour ogłosiła nawiązanie strategicznego partnerstwa z Meta. Wspólne działania mają wspomóc proces cyfrowej transformacji sieci w dziewięciu zintegrowanych krajach (Francja, Włochy, Hiszpania, Rumunia, Polska, Belgia, Tajwan, Argentyna, Brazylia). Z inicjatywy skorzystają zarówno klienci, jak i 320 tysięcy pracowników sieci Carrefour na całym świecie.

9. Marcin Bańka, PGZ Kupiec: w 2022 r. poszerzymy zakres terytorialny
Prezes Polskiej Grupy Zakupowej Kupiec podzielił się planami rozwoju na przyszły rok. Jak zapowiedział, grupa poszerzy zakres terytorialny przyłączając do swojej sieci sklepy z Wielkopolski. 

10. Stokrotka rośnie w siłę. Sfinalizowała przejęcie sklepów dawniej działających w sieci Top Market
Sieć Stokrotka sfinalizowała transakcję przejęcia sklepów na Mazowszu będących jak dotąd własnością firmy P.P.H.U J.R.T.W.M. – Krawczyk. Placówki wchodzące dotychczas w skład Top Marketu lada moment zmienią szyld na Stokrotkę.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.