16.01.2017/11:29

5 ważnych trendów na rynku kawy i herbaty

Sprzedaż gastronomiczna kawy i herbaty rośnie. Same tylko kawiarnie odnotowały w 2016 r. przychody rzędu 21,6 mld USD. Nasila się jednak konkurencja ze strony produktów do sprzedaży detalicznej, szczególnie szybko rozwija się segment kawy RTD (ready-to-drink). Kawiarnie starają się „uciekać do przodu” dzięki innowacjom. Firma Mintel omawia 5 najważniejszych trendów w gastronomicznej sprzedaży kawy i herbaty.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zamów codzienny, darmowy newsletter portalu wiadomoscihandlowe.pl. Wystarczy kliknąć ten link i wpisać swój adres e-mail!

Oto 5 najważniejszych trendów w gastronomicznej sprzedaży kawy i herbaty, według firmy Mintel.

Nitro wchodzi do głównego nurtu

Bieżący rok może być przełomowy dla kawy nitro, która powstaje przez nasycenie azotem kawy parzonej na zimno, co pozwala uzyskać napój o naturalnie kremowej konsystencji. Kawa nitro już od kilku lat znajduje się w menu niektórych kawiarni jako napój RTD – na wynos. Obecnie jednak, głównie dzięki sieci Starbucks, kawa nitro wchodzi do mainstreamu. W tym roku należy się spodziewać, że wiele marek będzie wprowadzać do oferty swoje własne odmiany i smaki kawy nitro.

Cascara – napój z odpadów

Jak wynika z raportu "Mintel 2017 Foodservice Trend Reduce, Reuse, Upcycle" konsumenci coraz bardziej przejmują się marnowaniem żywności, co skłania producentów do poszukiwania nowych sposobó wykorzystania niektórych składników surowcowych. W ten trend doskonale wpisuje się cascara – suszona skórka owoców kawowca. Dotychczas był to odpad produkcyjny, obecnie na jego bazie produkuje się lekko gorzkawy napój z zawartością kofeiny. Na razie jest to jeszcze produkt niszowy, ale jego popularność szybko rośnie. Firma Blue Bottle Coffee dodaje do niego masło, uzyskując napój o nazwie Cascara Butter Toast. Starbucks zapowiedział, że w 2017 r. wprowadzi do oferty napój cascara latte.

Nowa fala w przetwarzaniu

Ostatnia dekada przyniosła rozkwit tzw. kawiarni trzeciej fali. Ich szefowie zwracają baczną uwagę na to, skąd pochodzi kawa i jak jest przygotowywana. Obecnie ich uwaga koncentruje się szczególnie na procesach przetwórczych – co dzieje się z ziarnem od zbioru do zmielenia. Niektóre firmy eksperymentują z sezonowaniem ziaren kawy w beczkach, inne udoskonalają proces fermentacji. Na razie trudno przewidzieć, czy to kontynuacja trendu trzeciej fali czy już zupełnie nowy trend w obróbce kawy. Można się jednak spodziewać, że coraz więcej firm będzie eksperymentować na tym polu. Największe szanse na zdobycie popularności ma zapewne kawa z ziaren sezonowanych, jak bowiem wynika z badań Mintela, co czwarty konsument amerykański chciałby spróbować takiej kawy.

Kawa z prądem

Z kolei co trzeci konsument w wieku 22 – 34 lata chętnie kupowałby kawę z dodatkiem alkoholu. Koktajle kawowe to nie nowość, obecnie jednak pojawiają się liczne nowe odmiany. Wśród składników wykorzystywane bywają koniak, burbon, świeże limonki, sok pomarańczowy i cynamon, a także kawa parzona na zimno.

Herbaty funkcjonalne

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • krzyś 29.08.2017

    Bardzo ciekawy artykuł. Chętnie spróbowałbym choćby herbaty zaparzanej na zimno - brzmi bardzo ciekawie. Sam chętnie zamawiam różne kawy, bardzo często w sklepie Szlachetny Smak i lubię wszelkiego rodzaju nowości. Dzień bez kawy to dzień stracony. ;)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.