02.09.2016/10:23

Wiceprezes Sokołowa: Rynek wędlin paczkowanych wciąż ewoluuje

Obecnie rynek wędlin paczkowanych zmierza w kierunku produktów dla konkretnego rodzaju konsumenta. Rośnie znaczenie przekąsek mięsnych i wędlin prozdrowotnych - mówi Mieczysław Walkowiak, wiceprezes ds. handlu i marketingu w firmie Sokołów.


Wartość rynku wędlin w ub.r. była szacowana na ponad 14,5 mld zł. Przez ostatnie trzy lata ten rynek wykazywał stabilną pozycję, pojawiają się na nim tylko niewielkie wahania na poziomie +/- 1,3 proc. - Dziś praktycznie całość produkcji wędlin to wyroby paczkowane. Jedynie drobni lokalni producenci oferują część oferty bez opakowań jednostkowych. Warto dodać, że część wędlin jest pakowana w opakowania do sprzedaży detalicznej z wyeksponowanym brandem oraz kodem kreskowym, a część w opakowania przeznaczone do sprzedaży na wagę z lady chłodniczej w stoiskach tradycyjnych - tłumaczy Mieczysław Walkowiak.

Zwraca uwagę, że to Sokołów jako pierwszy wprowadził na szeroką skalę paczkowane kiełbasy cienkie, parówki oraz wędzonki, kiedy jeszcze większość zakładów z branży sprzedawała niemal wszystkie swoje wyroby luzem. - Obecnie rynek wędlin paczkowanych zmierza w kierunku produktów dla konkretnego rodzaju konsumenta. Rośnie znaczenie przekąsek mięsnych i wędlin prozdrowotnych. Opakowania będą stale zmniejszały gramaturę. Staną się jeszcze wygodniejsze i bardziej przyjazne dla środowiska - prognozuje wiceprezes Sokołowa.

Z jego obserwacji wynika, że obecnie na pierwszym miejscu konsumenci wędlin stawiają smak, następnie wygląd produktu - jego świeżość i kolor, a dopiero na trzecim cenę. - Bardzo ważny jest także rodzaj wędliny i jej skład. Konsumenci są pod tym względem coraz bardziej wyedukowani i wymagający - zaznacza Walkowiak. - Wielu z nich zwraca dużą uwagę na markę produktu i producenta. Przy podejmowaniu  decyzji zakupowych rośnie także znaczenie czynnika „patriotycznego”. Coraz chętniej wybierane są wyroby polskie, produkowane w naszym kraju z rodzimego surowca.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.