19.03.2020 / 13:19
StoryEditor

Eurocash: Sklepy są dobrze zatowarowane, problemem łańcucha dostaw jest dostępność pracowników

(fot.wiadomoscihandlowe.pl)
Sklepy są dobrze zatowarowane i nie ma braków w dostępności towarów - ocenili przedstawiciele Eurocashu podczas środowego webinarium Pracodawców RP. Problem, z którym grupa może mieć do czynienia to kwestia dostępności pracowników związana m.in. z zamknięciem granic czy opieką nad dziećmi.

"Żywność jest dostępna, a my robimy wszystko, by łańcuch dostaw funkcjonował. Na dziś nie widzę zagrożenia w możliwości kupna żywności w sklepie, a w żadnej kategorii produktów ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.06.2025 / 12:26
StoryEditor
Biedronka i Lidl pojawią się w Ukrainie. To tylko kwestia czasu

- Pojawienie się sklepów Biedronka czy Lidl w Ukrainie to tylko kwestia czasu. Ich wejście na rynek ukraiński wydaje się całkowicie realistyczne - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Andrij Żuk, prezes Retail Association of Ukraine (RAU), organizacji zrzeszającej ukraińskich detalistów.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak blisko uruchomienia sklepów w Ukrainie był w 2022 r. Lidl?
  • Jakiego ukraińskiego gracza próbowała przejąć Biedronka?
  • Kto byłby głównym rywalem Biedronki i Lidla w Ukrainie?
  • Jakie zachodnie sieci sklepów spożywczych działają już na rynku ukraińskim?
  • Jakie polskie sieci non-food rozwijają się obecnie w Ukrainie?
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.07.2025 / 10:19
StoryEditor
Ceny napojów, alkoholu i tytoniu wzrosną o 50 proc.? Nowe podatki dla zdrowia
Podatki zdrowotne w górę? Ceny napojów, alkoholu i tytoniu wzrosną o 50 proc. (fot. Canva)

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) chce, żeby rządy wprowadziły nowe podatki zdrowotne. W ich wyniku realne cen tytoniu, alkoholu i napojów słodzonych miałyby wzrosnąć o 50 proc. Skąd taki pomysł?

Z artykułu dowiesz się: 

  • WHO chce wyższych podatków zdrowotnych na trzy grupy produktów
  • Wyższe podatki zdrowotne mogą ograniczyć liczbę zgonów o 50 mln
  • Wyższe podatki zdrowotne mają przynieść 1 bln USD na ochronę zdrowia
  • Jak podatek cukrowy w Polsce wpływa na ceny?

WHO chce wyższych podatków zdrowotnych na trzy grupy produktów

2 lipca 2025 roku Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) uruchomiła nowy projekt: Inicjatywa 3 na 35. W dużym skrócie, WHO chce, aby na trzy grupy produktów, czyli napoje słodzone, alkohol i wyroby tytoniowe, zostały nałożone nowe podatki. Jednocześnie w ramach tej inicjatywy mają być realizowane trzy cele:

  • Ograniczanie szkodliwej konsumpcji poprzez zmniejszenie jej dostępności
  • Zbieranie dochodów na finansowanie opieki zdrowotnej i rozwoju;
  • Budowanie szerokiego poparcia dla wysokich podatków zdrowotnych w środowiskach politycznych i w społeczeństwach.

Wysokie podatki miałyby być wprowadzane najpóźniej do 2035 roku. Stąd nazwa „inicjatywa 3 na 35”.

W wyniku tych działań fiskalnych realne ceny tytoniu, alkoholu i napojów słodzonych o co najmniej 50 proc. A przynajmniej tak zakłada Światowa Organizacja Zdrowia. Inicjatywę 3 na 35 już wsparły m.in. Bank Światowy czy Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 70% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. lipiec 2025 19:10