REKLAMAMLEKOVITA - DarPro 2020 - Baner Główny (kwiecień 2020)
Jacek Palec, prezes zarządu Frisco.pl

Jacek Palec, prezes zarządu Frisco.pl (materiały własne)

- Będziemy testować ten obszar (red. delivery), a nawet już zaczęliśmy. Dzisiaj mamy inną misję zakupową, ale widzimy parę punktów wspólnych. Ogromnym sukcesem zakończyła się integracja sklepu z platformami dietetycznymi BeDiet.pl oraz Vitalia.pl, umożliwiająca przesłanie „jednym kliknięciem” wszystkich składników uwzględnionych w jadłospisie diety do koszyka na Frisco.pl – mówi Jacek Palec, prezes zarządu Frisco.pl.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

Według PMR struktura rynku e-grocery w 2018 roku wyglądała tak: 1. Tesco, 2. Allegro, 3. Piotr i Paweł, 4. Frisco, 5. Bdsklep, 6. Auchan.  Jak zmieni się pierwsza piątka w perspektywie dwóch lat?

Naszą ambicją jest umocnienie statusu Frisco jako lidera w dostarczaniu żywności w Polsce. Z oczywistych względów zaczęliśmy od aglomeracji Warszawskiej, ale planujemy ekspansję na kolejne obszary. Modeli jest kilka. My jesteśmy wierni temu, w który wierzymy, ale niczego nie przesądzamy.

Zaletą e-commerce jest to, że nie ogranicza nas półka sklepowa. Mamy 13 tys. produktów, które systematycznie rotujemy w oparciu o dane. Nasza konkurencja działa inaczej – sprzedaje dokładnie to, co ma w sklepach stacjonarnych, tylko za pośrednictwem witryny internetowej.

Jesteśmy na tym polu znacznie bardziej elastyczni. Co do przyszłych pięciu największych graczy, nie jestem w stanie przesądzić jak będą funkcjonowały inne biznesy. Chociażby Carrefour, który działa obecnie w pięciu modelach e-commercowych.

Carrefour jest zdeterminowany. Świadczą o tym założenia strategii transformacji 2023, e-commerce będzie bardzo doinwestowany i ma urosnąć. 

Trzymam kciuki, ponieważ uruchamiając swoją usługę w kolejnych miastach, przecierają nam szlaki. Jako firma, która ogromną większość swoich przychodów generuje w offline, siłą rzeczy nie jest w stanie dostosować się do potrzeb modelu e-grocery.

Widać to w całym procesie zakupowym, od widoczności strony po dostawę. Jeśli uda im się skonwertować większą liczbę kupujących, tym lepiej dla Frisco, bo wierzę, że w kwestii jakości będziemy w stanie pokonać każdego retailera.

Wspomniał pan, że śledzi food-delivery, czy patrzy pan na to jako potencjalnego konkurenta w przyszłości czy też pomysł, by dodać do biznesu Frisco jeszcze jeden element?

Będziemy testować ten obszar, a nawet już zaczęliśmy. Dzisiaj mamy inną misję zakupową, ale widzimy parę punktów wspólnych. Ogromnym sukcesem zakończyła się integracja sklepu z platformami dietetycznymi BeDiet.pl oraz Vitalia.pl, umożliwiająca przesłanie „jednym kliknięciem” wszystkich składników uwzględnionych w jadłospisie diety do koszyka na Frisco.pl.

Trafiliśmy do klienta, który chce się zdrowo odżywiać, ma konkretne cele, ale sam przygotowuje sobie posiłki. Nie jest to więc misja analogiczna do diety pudełkowej, ale nie wykluczamy nawiązania współpracy z tego typu dostawcą. Zresztą już dzisiaj Frisco sprzedaje gotowe dania mrożone czy też w pasteryzowanych słoikach.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony