REKLAMAROS-SWEET - Moreso Świąteczne Wypieki_Baner Główny(18-24.11.2019)

WYPOSAŻENIE I TECHNOLOGIE

 

15 października 2019, 16:31

(Adobe Stock)

Fakt, że oczekiwania konsumentów nieustannie ewoluują, powoduje, że handel musi za nimi nadążać, używając do tego coraz bardziej nowoczesnych metod. Jedną z nich jest neuromarketing.

REKLAMAPurella - SuperHerbs - Belka w artykułach (15-30.11.2019)

Eksperci spierają się, czy w handlu mamy obecnie do czynienia z ewolucją, czy rewolucją, jednak wszyscy są zgodni co do kierunku zachodzących zmian. – Widać presje na takie formaty jak hipermarkety, supermarkety, handel tradycyjny oraz delikatesy. Dwa najważniejsze trendy, które wpływają na taki stan rzeczy to poszukiwanie wygody w robieniu zakupów oraz wzrost dostępności dyskontów – mówi Maciej Bazyl, senior manager w OC&C Strategy Consultants.

Jak dodaje jednak, wygoda nie oznacza, że klienci sklepów stali się niewrażliwi na cenę. Niektórym detalistom udało się jednak pogodzić wygodę i cenę. – Dyskonty zaczęły wyglądać zupełnie inaczej niż jeszcze 10 lat temu. Zaoferowały konsumentom doświadczenia znane z delikatesów. Mięso z lady podawane jest przez ekspedienta, w sprzedaży są produkty ekologiczne, świeże warzywa są dobrze wyeksponowane. To spowodowało, że inne formaty sklepów jak do tej pory nie są w stanie znaleźć dobrej odpowiedzi na taką ofertę – podkreśla ekspert OC&C.

Biometria w służbie sprzedaży

Ale żeby te zmiany mogły wcześniej zajść, kluczowa była analiza oczekiwań konsumentów poszczególnych kanałów sprzedaży. Ten proces odbywa się nieustannie, a w dobie kolejnych wyzwań stojących przed handlem, wspomagany jest najnowocześniejszymi nowinkami technologicznymi.

– Wchodząc w ten nowy dla nas świat, mamy świadomość, że zaczynamy rywalizację z firmami badawczymi, które od dziesiątek lat dostarczają detalistom wiedzę o finalnym odbiorcy. Nasza przewaga kryje się w szybkim przekładaniu zdobytych informacji na nowe formy wyposażenia, ale sam proces badawczy musimy realizować co najmniej tak samo dobrze jak ci, dla których jest to chleb powszedni – mówi Bogdan Łukasik, prezes zarządu firmy Modern­‑Expo, która produkuje kompleksowe wyposażenie sklepowe.

Zaznacza, że firma wypracowała własną metodologię identyfikacji misji zakupowych i kontekstu społecznego, a także dylematów konsumentów, aby na tej podstawie sprawnie identyfikować ich intencje i dawać sklepom rekomendacje dotyczące aranżacji sali sprzedaży oraz budowania ścieżki zakupowej klienta. – Do procesu testowania włączyliśmy biometrię, inaczej zwaną neuromarketingiem, dzięki czemu weryfikujemy deklaracje konsumentów z sygnałami, jakie wysyła ich mózg. Wielokrotnie można się mocno zdziwić, obserwując to, jak różni się to, co mówi odbiorca, od tego, co wskazuje jego podświadomość – podkreśla Łukasik.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony