16.05.2024 / 15:35
StoryEditor

Temu narusza prawo, twierdzą organizacje konsumenckie z całej Europy. Wpłynęły skargi na azjatycką platformę e-commerce

Organizacje konsumenckie przeciwko Temu (Shutterstock)
Temu lekceważy konsumentów, twierdzi Europejska Organizacja Konsumentów (BEUC), która złożyła skargę do Komisji Europejskiej. Równocześnie skargi na platformę trafiły od 17 członków BEUC do krajowych organów antymonopolowych. Skargę do UOKiK złożyła Federacja Konsumentów.

Sklep internetowy, marketplace i szeroko reklamowana aplikacja mobilna Temu budzą obawy organizacji konsumenckich. "Podejrzewa się go (Temu - przyp.) o naruszanie wielu przepisów UE, których celem jest ochrona konsumentów” – podano w raporcie. Według zrzeszonych w BEUC, firma stosuje m.in. praktyki manipulacyjne, które są nielegalne w świetle najnowszego prawodawstwa UE.

Niejasne zasady na Temu

Organizacje wyraziły zaniepokojenie nieprzestrzeganiem przez Temu unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumentów, bezpieczeństwa i danych. Według nich jest mało prawdopodobne, aby Temu respektowało porządek prawny UE w zakresie prawa konsumenckiego. "Nasz niemiecki członek VZBV wykazał, że Temu jest podejrzane o naruszenie dyrektywy 98/6/WE w sprawie podawania cen, ponieważ informacje o obniżkach cen są często przedstawiane w sposób wprowadzający w błąd” – czytamy w skardze przekazanej KE.

Ponadto Temu może również naruszać dyrektywę 2005/29/WE zakazującą stosowania dyrektywy o nieuczciwych praktykach handlowych, ponieważ wyświetla wprowadzające w błąd recenzje produktów, składa wprowadzające w błąd twierdzenia na temat wpływu swoich usług na środowisko,  i stosuje agresywne techniki, aby nakłaniać konsumentów do kupowania na platformie. Z tych powodów działalność Temu jest już monitorowana przez niektóre europejskie organy ochrony konsumentów, np. w Polsce.

"Patologiczne zachowania"

Temu, który ma ponad 75 milionów użytkowników miesięcznie w UE, często nie dostarcza konsumentom kluczowych informacji na temat sprzedawcy produktów i w związku z tym nie jest w stanie podzielić się tym, czy produkt spełnia unijne wymogi bezpieczeństwa produktów. Platforma online nie dostarcza również wystarczających informacji na temat swoich systemów rekomendacji oraz tego, w jaki sposób kryteria, którymi się kieruje, prowadzą do proponowania określonych produktów.

– Temu promuje patologiczne zachowania, które dotąd były domeną pewnej nieznaczącej grupy mniejszych sklepów internetowych, próbujących zdobyć rynek poprzez zastosowanie agresywnych praktyk marketingowych. Temu wprowadziło te zachowania do mainstreamu, dysponując ogromnym zapleczem technicznym i finansowym. Taka wulgaryzacja sprzedaży online nie tylko szkodzi konsumentom, często nieświadomym stosowaniu na nich wymuszających działań, ale również innym rzetelnym sklepom – mówi Michał Herde z Federacji Konsumentów.

05.12.2025 / 17:37
StoryEditor
Rekordowe wyniki Kauflandu na Glovo. Sprzedaż 2-krotnie przebiła założenia
Rekordowe wyniki Kauflandu na Glovo. Sprzedaż 2-krotnie przebiła założenia (fot. Kaufland + Glovo)

Kaufland testuje usługę zakupu swoich produktów za pośrednictwem Glovo. Teraz sieć wstępnie podsumowuje pierwsze tygodnie pilotażu. – Skala zamówień 2-krotnie przekroczyła nasze założenia – informuje Marcin Cieślik. A co najczęściej wybierają klienci Kauflandu na Glovo?

W artykule przeczytasz: 

  • Pilotaż Glovo w sklepach Kaufland przekroczył założenia finansowe aż 2-krotnie
  • Kaufland testuje Glovo w Krakowie
  • Jak klienci Kauflandu podchodzą do pilotażu Glovo?
  • Jakie produkty najczęściej wybierają klienci Kauflandu poprzez Glovo?
  • Sieć testuje kolejne rozwiązania w ramach pilotażu w Krakowie
  • W jakich miastach jeszcze będzie dostępna oferta Kauflandu na Glovo?

Pilotaż Glovo w sklepach Kaufland przekroczył założenia finansowe aż 2-krotnie

Marcin Cieślik z Departamentu Organizacji Sprzedaży w Kaufland Polska wstępnie podsumowuje wyniki pilotażu usługi Glovo w sklepach Kaufland. Sieć już teraz twierdzi, że wyniki są rewelacyjne.

– Skala zamówień online w pierwszych trzech tygodniach pilotażu usługi Glovo w Kaufland dwukrotnie przekroczyła nasze założenia finansowe. Praktycznie każdy kolejny dzień przynosi nam nowy rekord pod względem liczby zamówień, co pokazuje, że klienci bardzo pozytywnie reagują na naszą ofertę – podkreśla Marcin Cieślik.

Kaufland testuje Glovo w Krakowie

Usługa Glovo została wdrożona w listopadzie 2025 roku w Krakowie. Klienci Kauflandu mogą korzystać z usługi Glovo od 7:00 do 22:30 od poniedziałku do soboty. Zasięgiem usługa obejmuje cały Kraków.

Więcej na ten temat możesz przeczytać w artykule: Kaufland debiutuje na Glovo. Sieć zdradza plany rozwoju sprzedaży online [NASZ NEWS]

Sieci handlowej zależało, aby klientom w kanale online zapewnić podobną obsługę, jak w sklepach stacjonarnych. Z tego powodu Kaufland w obu kanałach oferuje identyczne ceny, pełen dostęp do artykułów promocyjnych. Klienci korzystający z Glovo mają również dostęp do oferty działu owoce–warzywa i piekarni. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 68% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.12.2025 / 18:31
StoryEditor
Biedronka rusza w świąteczną trasę. Pełna lista miejscowości

Okres przedświąteczny ponownie staje się sceną intensywnych aktywności największych detalistów w Polsce. Tym razem to Biedronka przyciąga uwagę Trasą Świętego Mikołaja, która 1 grudnia 2025 r. wyruszyła w ogólnopolskie tournée.

Według informacji prasowej sieć wraz z partnerem wydarzenia, marką Coca-Cola, przygotowała widowiskową trasę obejmującą 21 miejscowości. Charakterystyczny czerwony samochód Miko...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. grudzień 2025 13:00