26.09.2024 / 11:25
StoryEditor

Bratobójcza walka niemieckich sieci na Wyspach. Aldi UK inwestuje rekordową sumę w rozbudowę sklepów, by zwiększyć przewagę nad Lidlem

Sklep sieci Aldi UK fot. aldipresscentre.co.uk)

Aldi w Wielkiej Brytanii ogłasza rekordową inwestycję w wysokości 800 milionów funtów (ponad 4 mld zł) w swoją sieć sklepów. W zeszłym roku sprzedaż netto dyskontera wzrosła o historycznie wysokie 16 proc., ponad dwukrotnie więcej niż inflacja cen żywności. Dzięki wzrostowi efektywności zyski przed opodatkowaniem potroiły się. Strategiczna inwestycja ma na celu między innymi zwiększenie przewagi nad dyskontowym rywalem Lidlem.

Aldi zamierza przyspieszyć ekspansję sklepów w Wielkiej Brytanii. Niemiecki dyskonter przeznaczył rekordową kwotę 800 milionów funtów na roczną inwestycję w swoją sieć placówek....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.10.2024 / 12:47
StoryEditor
Badanie: Polacy korzystają z aplikacji zakupowych do sprawdzenia i porównania cen, a także do zakupu elektroniki

Takie platformy jak Allegro, OLX, AliExpress, Zalando czy Empik oferują możliwość łatwego wyszukiwania produktów, konkurencyjne ceny oraz szybką dostawę. Blisko 75 proc. polskich konsumentów najchętniej kupuje w ten sposób elektronikę – wynika z badania, przeprowadzonego przez firmę Komputronik.

Aż 3 na 4 Polaków wykorzystuje aplikacje zakupowe do zakupu elektroniki. Aplikacje typu Allegro, OLX czy AliExpress są też bardzo chętnie wykorzystywane do sprawdzenia cen lub p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.09.2024 / 11:27
StoryEditor
SPAR w Polsce ze spadkiem przychodów o 6,5 proc. Sieć straciła 13 detalistów
Sklep sieci SPAR (fot. Spar)

SPAR Group podało wyniki po 47 tygodniach roku obrotowego. Przychody lekko wzrosły, ale w Polsce biznes wyraźnie się skurczył, biorąc pod uwagę lokalną walutę.

Po niemal 11 miesiącach roku obrotowego (do 23 sierpnia) przychody SPAR Group urosły o 4,1 proc. Na rodzimym rynku południowoafrykańskim firma zanotowała wzrost przychodów o 3,5...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. październik 2024 17:02