13.10.2025 / 10:56
StoryEditor

Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland: Chcemy skupić się na tym, co nas wyróżnia [WYWIAD]

Monika Kolaszyńska, prezes sieci Super-Pharm Poland (fot. Rafał Meszka)

Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland, mówi o strategii dla sieci, możliwościach jej dalszego rozwoju i coraz większej konkurencji na polskim rynku. Wyjaśnia, dlaczego połączenie apteki z drogerią działa na korzyść marki, ale może stanowić też przeszkodę, oraz dlaczego spodziewa się, że w sektorze drogeryjnym dojdzie do akwizycji.

Monika Kolaszyńska, szefowa Super-Pharm Poland weźmie udział w debacie "Big & Beautiful Retail. Przyszłe silniki wzrostu rynku kosmetycznego w Polsce i na świecie", jaka odbędzie się już 16 października podczas Forum Branży Kosmetycznej 2025 w Warszawie. Kliknij tutaj, aby sprawdzić agendę, a tutaj, żeby zarejestrować się na to wydarzenie.

***

W jakiej kondycji jest obecnie sektor drogeryjno-perfumeryjny w Polsce?

Polska to rynek bardzo dobrze rozwinięty na tle Europy. Mamy tu wielu różnych graczy. Są drogerie masowe, jak Rossmann, Hebe, Natura, DM. Mamy też sektor premium, z sieciami Sephora i Douglas. Konkurencyjność jest bardzo wysoka.

Mamy również jeden z trudniejszych momentów w sektorze health & beauty, co w mojej opinii wynika z przemieszania się kategorii produktów dostępnych w drogeriach i perfumeriach. Każdy z graczy próbuje wejść w trochę inny, nowy dla siebie obszar. Dla przykładu Douglas kupił w Niemczech dwa lata temu aptekę. Niedługo potem zrezygnował z tego pomysłu i apteka została sprzedana, o czym Douglas poinformował w ostatnim raporcie. Z kolei my otworzyliśmy sklepy w koncepcie Skin & Beauty by Super-Pharm, które są bardziej perfumerią niż drogerią, no i nie ma w nich aptek.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.11.2025 / 12:57
StoryEditor
Walmart otwiera pierwszy sklep pod własnym szyldem na nowym kontynencie
Na zdj. sklep sieci Walmart (fot. Shutterstock/zdjęcie ilustracyjne)

Największa sieć handlowa na świecie, amerykański Walmart, uruchomiła pierwszy sklep pod własnym logo na kontynencie afrykańskim. Gigant branży retail otworzył tę placówkę w Republice Południowej Afryki.

"Otwarcie pierwszego sklepu Walmart w Republice Południowej Afryki to znacznie więcej niż kamień milowy w biznesie - to zobowiązanie do pomagania klientom w oszczędzaniu pieni...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.11.2025 / 20:41
StoryEditor
Polski gigant spożywczy buduje nową kategorię. Zioła cięte jako strategiczny kierunek rozwoju SVI
Smart Vegetables Innovations (SVI) podkreśla, że kategoria świeżych ziół ciętych ma duży potencjał rynkowy i może w najbliższych latach stać się trwałym elementem krajowej produkcji świeżych surowców rolnych

Smart Vegetables Innovations (SVI), spółka należąca do Grupy Green Holding, konsekwentnie rozbudowuje segment ziół ciętych, traktując go jako jeden z filarów swojej długoterminowej strategii. Inicjatywa rozpoczęta w 2024 roku rozwinęła się na tyle dynamicznie, że rok 2025 potwierdził zarówno wzrost sprzedaży, jak i rosnące znaczenie lokalnie produkowanych, świeżych ziół w polskim łańcuchu dostaw. SVI podkreśla, że kategoria ma duży potencjał rynkowy i może w najbliższych latach stać się trwałym elementem krajowej produkcji świeżych surowców.

Zioła cięte jako długofalowy kierunek strategii SVI

Rozwój kategorii wpisuje się w główne cele SVI: zwiększenie udziału lokalnej produkcji, utrzymanie pełnej kontroli nad pr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. listopad 2025 17:34