26.02.2021 / 07:30
StoryEditor

„Manifest dla polskiej gastronomii” głosem jedności branży. Makro zachęca do wsparcia restauratorów

Sklep Makro (wiadomoscihandlowe.pl/AK)
W nowym spocie szefowie kuchni, restauratorzy i eksperci zachęcają do wsparcia branży gastronomicznej i podpisania „Manifestu dla polskiej gastronomii”. Sieć Makro zachęca do wejścia na stronę www.manifestgastro.pl i poparcia ich postulatów.

W sektorze gastronomii w Polsce przed wybuchem pandemii COVID-19 pracowało około miliona osób. Dziś wiele z nich walczy o swój byt i przyszłość, a branża „gastro” – w przeciwieństwie do częściowo odmrożonych turystyki i kultury – wciąż znajduje się na końcu listy biznesów przewidzianych do luzowania sanitarnych obostrzeń.

Tekst manifestu skupia się na pozytywnym przesłaniu związanym z gastronomią, jaką znamy sprzed pandemii i do jakiej tęsknimy: miejscem spotkań, pozytywnych emocji, ale także filarem dobrze działającej gospodarki. Manifest popierają wszystkie liczące się organizacje branżowe polskiej gastronomii (ich pełną listę można znaleźć na www.manifestgastro.pl), a także wiodące firmy związane z sektorem HoReCa, wśród nich Makro Polska. Ich głos pojawia się także w nowym spocie, w którym pojawiają się osoby związane z gastronomią, wśród nich szef kuchni, kelnerka oraz klienci restauracji.

„Manifest dla gastronomii” może wesprzeć każdy, któremu leży na sercu dobro branży gastronomicznej. Wystarczy wejść na www.manifestgastro.pl, przeczytać zamieszczoną tam treść apelu i poprzeć go. Im więcej będzie podpisów, tym mocniejsze wsparcie otrzymają organizacje walczące o przyszłość polskiej gastronomii. Przesłanie Manifestu zostanie bowiem przekazane władzom, wdrażającym kolejne obostrzenia i rozwiązania osłonowe dla gospodarki oraz mediom, szeroko relacjonującym walkę branży gastronomicznej z kryzysową sytuacją.

17.09.2025 / 14:13
StoryEditor
GUS opublikował najnowszy, wrześniowy wskaźnik ufności konsumenckiej. Nastroje są zaskakująco dobre
sklep, konsument

We wrześniu 2025 r. odnotowano poprawę nastrojów konsumenckich, dotyczących zarówno obecnej, jak i przyszłej sytuacji (w stosunku do poprzedniego miesiąca). Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł minus 8,3 i był o 3,8 p.proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

GUS publikuje najnowsze wskaźniki ufności konsumenckiej

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) we wrześniu 2025 r.

Spośród składowych wskaźnika, w stosunku do si...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.09.2025 / 23:09
StoryEditor
Rossmann chce się odmłodzić. Nowa strategia umocni sieć drogerii na pozycji rynkowego lidera
Na zdj. drogeria sieci Rossmann (fot. Lukassek/Shutterstock)

Rossmann rozpoczął szeroko zakrojony proces odmłodzenia swojej marki. Strategia Rossmanna zakłada jednoczesne przyciągnięcie młodszych klientów oraz zatrudnienie młodych pracowników, którzy staną się ambasadorami nowego wizerunku. Sieć drogerii, która od lat dominuje na polskim rynku, inwestuje w działania skierowane do pokolenia Z: zarówno poprzez nowe formy komunikacji marketingowej, jak i programy pracy dla nastolatków oraz studentów.

Rossmann realizuje strategię odmłodzenia marki, koncentrując się na przyciągnięciu młodych klientów i pracowników. Dla konsumentów sieć rozwija cyfrowe narzędzia – aplikację z g...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. październik 2025 10:35