03.03.2017 / 13:45
StoryEditor

Credit Agricole na Kongresie Mięsnym: Odnośnie konsolidacji trzeba uzbroić się w cierpliwość

Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole Bank Polska (fot. archiwum)
Temat konsolidacji w polskiej branży mięsnej przewija się od lat i czasami można odnieść wrażenie, że część osób traktuje ją, jako jedyną receptę na sukces sektora mięsnego – zauważył Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole Bank Polska w trakcie panelu dyskusyjnego „Przemysł mięsny – czas nowych wyzwań” na Kongresie Mięsnym 2017.

Ekspert zaznaczył, że oczywiście wiele przemawia za konsolidacją, wiąże się z nią szereg korzyści, wśród których na szczególną uwagę zasługuje osiągany dzięki niej efekt dużej s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.05.2025 / 11:42
StoryEditor
Ikea rośnie w internecie. Nie uwierzycie, jak duża część sprzedaży sieci odbywa się w kanale online
Na zdj. sklep sieci Ikea (fot. 8H/Shutterstock)

"W Ikea Retail w Polsce widzimy, że klienci oczekują spójnego doświadczenia zakupowego zarówno online, jak i offline. Dlatego intensywnie rozwijamy model omnichannel, łącząc sklepy stacjonarne, studia planowania, punkty odbioru oraz platformy e-commerce" - deklaruje Joanna Kijas-Janiszowska, country CFO w Ikea Retail. Zdradza też, jak mocno zwiększyło się znaczenie kanału online.

"Aby zwiększyć konkurencyjność sektora detalicznego w Europie, konieczne jest budowanie zintegrowanego i elastycznego ekosystemu sprzedaży, odpowiadającego na zmieniające się po...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.05.2025 / 19:33
StoryEditor
Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska: lokalni dostawcy i nowe technologie to klucz do rozwoju handlu
Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska: lokalni dostawcy i nowe technologie to klucz do rozwoju handlu (fot. Wiadomości Handlowe)

Przemyślana strategia kooperacji z lokalnymi dostawcami to jeden z kluczy do rozwoju handlu w Europie. Tak uważa Włodzimierz Wlaźlak, prezes sieci Lidl Polska. Co jeszcze w jego opinii może przyczynić się do rozwoju branży handlowej w Europie?

W artykule przeczytasz:

  • Włodzimierz Wlaźlak: współpraca z lokalnymi dostawcami zapewnia stabilny łańcuch dostaw
  • Ogromny eksport produktów od lokalnych dostawców do całej sieci Lidl w Europie
  • Nowe technologie pozwala sieci handlowej obniżać koszty operacyjne
  • Nowoczesne technologie wspierają lepsze doświadczenia zakupowe klientów
  • Stabilność prawa niezwykle istotna dla rozwoju handlu

Włodzimierz Wlaźlak: długofalowa współpraca z lokalnymi dostawcami zapewnia stabilny łańcuch dostaw

­– Lidl od lat stawia na systemową, wieloletnią współpracę z polskimi dostawcami. A to pozwala na budowanie stabilnych łańcuchów dostaw oraz zapewnienie wysokiej jakości oferowanych produktów – przekonuje Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska na łamach raportu „Handel w Unii Europejskiej”. Został on opracowany przez prof.  Konrada Raczkowskiego, dyrektora Centrum Gospodarki Światowej oraz Instytutu Ekonomii i Finansów UKSW w Warszawie. Dokument był prezentowany podczas 7. edycji Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji i powstał z okazji prezydencji polskiej w UE.

Współpracę z lokalnymi dostawcami jak ważny czynnik sukcesu sieci handlowej Włodzimierz Wlaźlak podkreślał także podczas debaty w trakcie Retail Trends 2025. Podkreślał wówczas, że udany poprzednik rok to w dużej mierze zasługa całego zespołu, który ze sobą współpracuje i który ze sobą rozmawia.

– Mocno stawiamy na współpraca z polskimi dostawcami. Bardzo często spotykamy się na różnego rodzaju warsztatach, słuchamy się nawzajem, informujemy się nawzajem i razem chcemy robić biznes - dodał prezes Lidl Polska.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. maj 2025 03:00