28.02.2021/10:01

AmRest planuje otwarcie 130 restauracji w 2021 roku

Notowana na warszawskiej giełdzie spółka AmRest planuje otwarcie w tym roku 130 nowych restauracji w ujęciu brutto (bez uwzględnienia zamknięć).

Prezes spółki Mark Chandler zapowiedział to podczas telekonferencji wynikowej. Dla porównania, w minionym roku naznaczonym pandemią AmRest zdołał otworzyć 88 lokali restauracyjnych. To mniej więcej trzykrotnie mniej niż w 2019 r., gdy uruchomiono 261 lokali.

Bankier.pl przytacza słowa Chandlera, z których wynika, że jednym z celów AmRestu na bieżący rok jest rozwinięcie siei franczyzowej w ramach strategii "asset/capex light". Otwarć we franczyzie w tym roku może być ok. 45-50.

Innym planem AmRestu na 2021 r. jest uruchomienie pięciu tzw. shadow kitchen, czyli wirtualnych restauracji. Giełowa spółka nie zyklucza także przejęć.

Na koniec grudnia 2020 r. w skład sieci AmRestu wchodziło 2337 restauracji, spośród których 92 proc. było otwartych. Firma zakończyła miniony rok ze stratą netto na poziomie 183,7 mln euro. Jej przychody wyniosły ponad 1,52 mld euro wobec 1,91 mld euro rok wcześniej.

- AmRest dobrze przygotował się do drugiej fali pandemii i ponownego pojawienia się ograniczeń - zapewnia Mark Chandler, CEO AmRestu, cytowany w komunikacie. - Nasz zespół wyciągnął wnioski z wydarzeń, które miały miejsce na początku roku i był w pełni skoncentrowany na tym, by być blisko klienta, oferując bezpieczną, wygodną i niezawodną obsługę, a jednocześnie, by optymalizować przychody i rentowność w ramach dostępnych kanałów sprzedaży - podkreśla Chandler.

I dodaje: - Dzięki podjętym wysiłkom udało się utrzymać funkcjonowanie ponad 90 proc. naszych restauracji nawet w ostatnich tygodniach roku, kiedy presja obostrzeń była najbardziej intensywna. Jest to wynik znacznie lepszy niż ten obserwowany wiosną ubiegłego roku i osiągnięcie, z którego jestem bardzo dumny.

Mark Chandler zaznacza, że to samo dotyczy wyników sprzedaży porównywalnej w restauracjach. - Liczby zaprezentowane powyżej są odzwierciedleniem szeregu wysiłków i inicjatyw. Oczywiście podejmowane przez nas kroki mają na celu złagodzenie krótkoterminowych utrudnień, z jakimi boryka się nasza branża, ale jesteśmy przekonani, że wynikające z nich korzyści będą odczuwalne jeszcze długo po zakończeniu pandemii. Unikalna kombinacja ludzi, marek i skali to nasz potężny atut, który ma szczególne znaczenie zwłaszcza w czasach kryzysu - podkreśla CEO AmRestu.

AmRest rozwija w Polsce takie marki, jak Pizza Hut, KFC, Burger King i Starbucks.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także