05.06.2017/21:11

Anna Opala, Merlin Group: Mamy spore pole do popisu w zakresie m-commerce

- W dobie smartfonów, social media i big data analiza danych o konsumencie i rynku musi być bardzo daleko posunięta, aby na jej podstawie udało się stworzyć skuteczną strategię sprzedaży – mówiła Anna Opala, dyrektor handlowy w Merlin Group, podczas 10. Kongresu Rynku FMCG 2017.

– Wiedza o tym, co użytkownik lubi, jakie ma zainteresowania, w jakich miejscach bywa pomaga w zaktywizowaniu klienta lub potencjalnego klienta. Dzięki analizie big data możemy wyciągnąć szereg informacji: od prostych, dotyczących klikanych produktów i bannerów, przez czas przebywania na stronie po dane o dokonaniu zakupu czy porzuceniu koszyka. Umożliwia to przygotowanie skutecznej strategii sprzedażowej – wyjaśniała Anna Opala w trakcie debaty „Big data, e-commerce, nowe technologie – fundamentalne wyzwania dla handlu i przemysłu w dobie rewolucji cyfrowej”. Wskazywała, że poza analityką bardzo ważne w świecie e-commerce jest zadbanie o część związaną z logistyką, e-customer i customer service.

Pytana, jak w branży handlu internetowego Polska wygląda na tle innych krajów europejskich stwierdziła wprost, że nie jesteśmy z nimi na równi. – E-commerce w Polsce prężnie się rozwija, w skali 15 proc. rok do roku i ten dwucyfrowy wzrost łączy nas z Zachodem. Ogromna różnica związana jest z wykorzystaniem urządzeń mobilnych do zakupów internetowych. W Niemczech, Francji czy Wielkiej Brytanii m-commerce to ok. 60 proc. całego handlu w sieci, w USA nawet 75 proc., a w Chinach i Turcji przeszło 80 proc., podczas gdy w Polsce ponad 30 proc. Mamy więc spore pole do popisu – przekonywała ekspertka z Merlin Group.

Zwracała również uwagę, że od krajów zachodnich różni nas fakt, że Polak jest smart shopperem. Kupując w internecie porównujemy ceny, szczególnie jeśli w grę wchodzą droższe produkty (decyduje się na to przeszło 50 proc. klientów). – Bardzo dużą wagę przywiązujemy ponadto do formy i czasu dostawy. Z naszego doświadczenia wynika, że często wybieramy punkty odbioru, takie jak paczkomaty, czego nie obserwujemy na rynkach zachodnich – mówiła Anna Opala.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.