07.07.2020 / 10:50
StoryEditor

COVID-19 zmienia handel spożywczy. Sklepy i klienci przystosowują się do nowej sytuacji

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Tydzień szalonych zakupów, a później kolejne spędzone w kwarantannie zmieniły zwyczaje zakupowe Polaków - wskazują eksperci Nielsena. Wzmocniły się wcześniejsze przyzwyczajenia takie jak: poszukiwanie jakości i promocji, zakupy blisko domu na kilka dni, rosnące znaczenie marek własnych. Jednak wiele tlących się wcześniej trendów, teraz wybuchło pełnym płomieniem: dbanie o zdrowie, e-commerce, innowacje i domowe gotowanie. Praca sprzedawców okazała się bezcenna.

Nielsen przeanalizował dane sprzedażowe poszczególnych kategorii FMCG od marca do maja br., gdzie okres marzec-kwiecień to czas pandemicznych zakupów na zapas i kwarantanny społ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.11.2025 / 20:03
StoryEditor
TOP 10 trendów w marketingu na 2026 rok. Jak marki i handel mogą je wykorzystać?
TOP 10 trendów marketingowych na 2026 rok – RAPORT Kantara (fot. Canva)

Eksperci firmy Kantar opracowali 10 trendów w marketingu na 2026 rok. Wśród nich jest większe wykorzystanie sztucznej inteligencji, wzrost znaczenia retail mediów czy eksperymentowania przez przedsiębiorstwa. Jakie trendy marketingowe będą istotne w 2026 roku?

Kreatywność i wzrost dzięki technologii

W połowie listopada 2025 roku ukazał się coroczny raport „Marketing Trends” opracowany przez ekspertów Kanta. Wśród autorów znajdują się m.in. Jane Ostler, Mary Kyriakidi, Cynthia Vega, Duncan Southgate, Bia Bezamat, Nicki Morley, Valeria Piaggio, Nicole Jones, Věra Šídlová oraz Chirantan Ray. Wskazują w nim dziesięć trendów, które będą miały wpływ na świat marketingu w 2026 roku.

– Rok 2025 na nowo nauczył całą branżę podstaw technologii i udowodnił, że nowoczesne narzędzia, jak np. generatywna sztuczna inteligencja (GenAI), mogą pomóc marketerom lepiej rozumieć odbiorców i podejmować lepsze decyzje, co z kolei przełoży się na wzrost firm i wzrost wartości marek – komentuje Jane Ostler, zajmująca w Kantar stanowisko Chief Insights Officer.

– W 2026 roku sukces odniosą te marki, które będą wykorzystywać technologię do pobudzania kreatywności, inkluzywności i wzrostu, ale nie stracą z oczu tego, co je wyróżnia na rynku – dodaje Jane Ostler.

10 trendów w marketingu w 2026 roku

Eksperci Kantara wskazują na dziesięć następujących trendów, które mają w dużym stopniu kształtować rynek w roku 2026. Jednak warto podkreślić, że znaczna część z nich opiera się na dobrej jakości danych, co podkreślają eksperci.

– Sukces musi wynikać z wykorzystywania danych – muszą to być jednak dane wysokiej jakości, gromadzone w sposób odpowiedzialny i wspierane przez innowacje i eksperymenty – przekonuje Jane Ostler.

Poniżej znajdziecie 10 trendów marketingowych na 2026 rok: 

Rozwój agentów AI

Kantar wskazuje, że już teraz około 24 proc. użytkowników AI korzysta z asystenta zakupowego opartego na sztucznej inteligencji. Asystenci AI coraz częściej sprawdzają produkty i pomagają użytkownikom w wyborze towarów i usług. Dlatego marki i handel będą musieli szybko nauczyć się obsługiwać zarówno realnych konsumentów, jak i ich pomocników AI.

Budowanie świadomości marki poprzez GEO

– W 2026 r. zadaniem dyrektorów marketingu będzie zapewnienie obecności marek w treściach wykorzystywanych do trenowania modeli sztucznej inteligencji. W ten sposób, kiedy człowiek poprosi o rekomendację (np. przepis na danie, poradnik czy recenzję), pojawi się odpowiednia marka – uważają eksperci Kantara. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 80% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.11.2025 / 19:18
StoryEditor
Lidl uruchamia pierwsze sklepy mobilne. Sieć chce dojechać do nowych klientów
Pierwszy sklep mobilny Lidla już jeździ po węgierskich drogach (fot. Lidl)

Lidl chce dotrzeć do klientów z małych miejscowości i obszarów wiejskich. Sieć coraz częściej stawia w takich lokalizacjach pełnoprawne placówki handlowe, teraz jednak startuje z nową inicjatywą: sklepami na czterech kołach, które dojadą tam, gdzie mieszkańcy oddaleni są od najbliższych marketów o wiele kilometrów. Projekt właśnie ruszył na Węgrzech, a jeśli się sprawdzi, najpewniej zostanie przeszczepiony do kolejnych krajów.

- Podczas jednej z wizyt w terenie, w drodze między dwoma sklepami, pojawiło się we mnie pytanie: jak moglibyśmy dotrzeć do osób mieszkających w mniejszych miejscowościach, tam,...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2025 09:04