09.08.2016/12:29

Dan Cake stawia na ciasta drożdżowe

Produktami, które Dan Cake zaprezentował klientom kilka miesięcy temu są ciasta drożdżowe w kilku wariantach: klasycznym z kruszonką oraz z nadzieniem serowym i kakaowym. Jednocześnie firma wprowadziła na rynek produkt w mniejszym formacie, czyli tzw. mini brioszki – babeczki drożdżowe, których tradycja wywodzi się z Francji, a ich Polskim odpowiednikiem jest znana wszystkim drożdżówka.

Wszelkiego rodzaju ciasta i placki drożdżowe to wypieki, które cieszą się ogromną popularnością w Polsce i oferowane są zarówno przez dużych producentów jak i lokalne cukiernie. - Nasze badania rynku pokazały, że konsumenci tego typu wyrobów są otwarci na innowacje pomimo, że podejście producentów od lat jest dość tradycjonalistyczne – komentuje Jacek Maciejowski, senior key account manager w Dan Cake Polonia. Ostatnie miesiące dowiodły, że strategia firmy jest słuszna. Receptura ciasta drożdżowego nawiązująca do tradycji francuskiej brioche spotkała się z dużym zainteresowaniem. Dan Cake sukcesywnie zwiększa dystrybucję zarówno w kraju jak i za granicą. Firma rozważa też wprowadzenie nowych wersji smakowych w najbliższym czasie.

Czysta etykieta

Produkty z linii ciast drożdżowych doskonale ukazują strategię Dan Cake w zakresie rozwoju nowych produktów. Zarówno ciasta drożdżowe jak i mini brioszki produkowane są bez użycia sztucznych barwników, aromatów i tłuszczów utwardzonych. Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych w procesie produkcji i pakowania pozwala uzyskać dłuższy termin przydatności bez konieczności użycia substancji konserwujących. - To ważne, szczególnie z punktu widzenia rosnącej świadomości konsumentów. Tak zwana „czysta etykieta”, wygodne i higieniczne pakowanie oraz odpowiednie walory smakowe to obecnie dla konsumentów kluczowe aspekty – podkreśla Maciejowski.

Idzie szkoła

Zbliżający się nowy rok szkolny oznacza dla nas okres wzmożonej sprzedaży pojedynczo pakowanych przekąsek, które pozwolą zaspokoić mniejszy głód pomiędzy posiłkami i stanowią wygodną alternatywę dla szkolnej kanapki. - W tym roku poza lekkimi i pożywnymi bułeczkami mlecznymi, z aż 21 proc. zawartością mleka, w szkolnej odsłonie prezentujemy też naszą Favola mini brioche. Podejmujemy starania, aby skład surowcowy sprostał wymogom ustawy o produktach przeznaczonych do sprzedaży w szkołach – mówi przedstawiciel Dan Cake Polonia. - Na podstawie zeszłorocznych danych widzimy jednak, że pomimo rygorystycznych  regulacji spożycie słodyczy i słodkich przekąsek nie spadło, gdyż ich sprzedaż przeniosła się do zlokalizowanych w pobliżu szkół sklepów i kiosków – dodaje.

Francuskie inspiracje

Nasz rozmówca akcentuje, że jego firmie zależy przede wszystkim na popularyzacji konsumpcji drożdżowych brioszek oraz zachęceniu konsumentów do czerpania inspiracji z francuskiej kultury słodkich śniadań. Brioszki jako takie można jeść samodzielnie jak i w towarzystwie ulubionych słodkich i wytrawnych dodatków– jogurtów, dżemów, serów, z miodem czy kremami czekoladowymi. - W ujęciu handlowym produkt doskonale odnajduje się w zróżnicowanych formatach i kanałach sprzedaży. Jako producent staramy się zaistnieć również w dynamicznie rozwijającym się kanale vendingowym – zaznacza Maciejowski. W oczach konsumenta bułeczki mleczne, muffinki i brioszki stanowią ciekawą alternatywę dla słodkich batonów i wafelków.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.