30.08.2017/15:32

Dyskonty i małe formaty napędzają polski rynek FMCG

W ciągu ostatniego roku (od maja 2016 r. do maja 2017 r.) na polskim rynku FMCG, najmocniej urosły sieci dyskontowe, czyli Biedronka, Lidl, Netto i Aldi. Na kolejnym miejscu były małe formaty, dalej supermarkety, a na samym końcu hipermarkety, które zanotowały niewielki spadek, w porównaniu ze wzrostem w roku ubiegłym. Według danych firmy Nielsen rynek FMCG urósł w ciągu ostatniego roku o 3,2 proc.

Jak w ciągu ostatnich 12 miesięcy wyglądała dynamika sprzedaży w poszczególnych kanałach? Według danych firmy Nielsen w ciągu ostatniego roku (od maja 2016 r. do maja 2017 r.) na polskim rynku FMCG najszybciej rosła sprzedaż w sklepach dyskontowych. Kanał dyskontowy urósł o 5,8 proc., co ciekawe rok wcześniej wzrost sięgnął 11,1 proc.

Na drugim miejscu pod względem dynamiki uplasowały się sklepy małoformatowe ze wzrostem na poziomie 2,7 proc., co jest wynikiem lepszym o 1,2 pkt. proc. niż rok wcześniej. Z grupy małych sklepów najszybciej rosły małe supermarkety (100-300 mkw.), które zanotowały wzrost o 9,8 proc. w porównaniu z 5,2 proc. rok wcześniej.

Dobrze poradziły sobie placówki z kategorii sklepy specjalistyczne, które zanotowały wzrost o 5,3 proc. w porównaniu z 3,9-proc. wzrostem rok wcześniej.

Słabe wyniki zanotowały sklepy convenience o powierzchni od 40 do 100 mkw., które pokazały spadek o 1,5 proc., a jeszcze większy spadek bo o 2,5 proc. zanotowały sklepy spożywcze o powierzchni do 40 mkw.

Supermarkety urosły w ciągu ostatnich 12 miesięcy (od maja do maja) o 2,5 proc., to istotna zmiana w stosunku do roku poprzedniego, gdy zanotowały spadek o 0,1 proc. Problem mają także hipermarkety, które po ubiegłorocznym wzroście o 1,5 proc., tym razem pokazały spadek o 0,1 proc.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.