03.12.2019/12:19

Ewa Borowska, dyrektor generalna Eurocash Franczyza: Delikatesy Centrum chcą być siecią handlową nr 3 w Polsce [PEŁNY WYWIAD]

Ostatnie 2-3 lata to trudny czas dla sieci związany m.in. z integracją sklepów Eko i Mila, które powoli stają się Delikatesami Centrum. Jaki wpływ na franczyzę Delikatesów Centrum ma rozwój sklepów własnych pod tym samą marką?

Integracja różnych kultur pracowniczych, środowisk informatycznych, aktywności marketingowych czy działań operacyjnych nigdy nie jest łatwa i wymaga czasu. W naszym przypadku jednak przebiega ona zgodnie z założeniami. Krok po kroku realizujemy wszystkie plany i już wkrótce będziemy zarządzać w pełni jednorodną organizacją o zdefiniowanej strukturze i o ujednoliconych procesach, zarówno komercyjnych, technologicznych, logistycznych czy dotyczących kwestii personalnych. Na przełomie trzeciego i czwartego kwartału zakończymy remodeling przejętych sklepów Mila, przez co poprawi się komfort kupujących. Zmiana szyldu na Delikatesy Centrum nastąpi w kolejnej fazie, tj. na przełomie 2019 i 2020 r., i zwieńczy proces integracji.

Korzyści z przyłączenia sieci Eko i Mila do Delikatesów Centrum to m.in. synergie wynikające ze skokowego zwiększenia skali, chociażby w kontekście zakupowym i negocjacyjnym. Nie bez znaczenia jest też fakt, że dzięki rebrandingowi sieci Eko i Mila szybko zapełniamy na mapie Polski zielonymi punktami te miejsca, w których do tej pory Delikatesów Centrum było mniej.

Dla franczyzowej części naszej sieci, która nadal jest i będzie dla nas kluczowa, to pozytywne informacje. Szybki przyrost liczby sklepów ma przełożenie na wzrost świadomości marki. Synergie dotyczą również kosztów działań marketingowych czy operacyjnych. Posiadanie stabilnej grupy sklepów własnych pozwala nam ponadto testować nowe rozwiązania w realnym, sklepowym środowisku, nie przenosząc ryzyka na część franczyzową.

Czy własne sklepy Mila i Eko będą oddawane w zarządzanie franczyzobiorcom? A może Eurocash planuje dalsze przejęcia od franczyzobiorców udziałów w spółkach, które operują placówkami franczyzowymi?

Celem Grupy Eurocash niezmiennie jest rozwój i poprawa konkurencyjności sklepów detalicznych prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców w Polsce. I niezmiennie serdecznie zapraszamy do współpracy wszystkich dysponujących odpowiednim kapitałem i potencjałem, którzy chcieliby przyłączyć się do naszej sieci. Zostając udziałowcem w spółkach naszych franczyzobiorców, czy też przejmując wszystkie ich udziały. Pokazaliśmy, że jako Grupa Eurocash jesteśmy gotowi wspierać operacyjnie i kapitałowo dalszy rozwój sklepów prowadzonych przez naszych franczyzobiorców, jak również dajemy naszym partnerom możliwość wyjścia z inwestycji w sytuacji, gdy nie mają oni następców do przejęcia biznesu rodzinnego, lub gdy naturalni sukcesorzy mają inne plany biznesowe.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.